KillerBoo 58 Postad 20 Juni , 2010 Nån av er Maxiseglare som råkar ha ett skapligt storsegel liggande i gömmorna? Jag har 2 stycken, men båda har sett sina bästa dagar/år. Nytt känns overkill i dagsläget eftersom jag eventuellt byter upp mig i båtstorlekstorlek till hösten och tvivlar på att jag får tillbaka pengarna för ett nytt segel. Behåller jag baljan köper jag nytt nästa inför år istället. Har kollat Blocket men inte hittat nåt av intresse så gör ett försök att kolla av ifall nån har nåt liggande som blivit avglömt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 20 Juni , 2010 Står att tråden har si o så många visningar o 0 svar.. men senaste svar av toaen? Och jag ser inga inlägg alls på 1:a-sidan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 20 Juni , 2010 Maxi är tyvärr en sådan båttyp som man kör med seglen tills de är helslut. Det kan alltså vara svårt att hitta ett sjysst begagnat segel. Jag skulle vilja rekommendera klassförbundets hemsida, men den verkar inte ha speciellt mycket liv och rörelse där, tror den stora chansen är att hitta seglet hos någon kappseglingsintresserad typ. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Juni , 2010 Jag gjorde ett godag yxskaftinlägg (som så ofta) där det viktiga var en bild. Bilden gick inte att lägga in trotts flera försök. Därför tog jag bort inläggen. Det är något strul med MG. Jag kan heller inte se de 70 sista inläggena under rubriken Bryggsnacket. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stortriss_hej 0 Postad 6 Juli , 2010 Vad är du villig att betala för ett beg segel, har ett som är ifrån 01!? Detta segel är som nytt och är väldigt välskött! /stortriss_hej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 8 Juli , 2010 Du har mail Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stortriss_hej 0 Postad 8 Juli , 2010 Hej! Killerboo! Fick sålt mitt segel idag, tyvärr. Såldes till en kompis som har varit sugen länge. Hade skrivit min mail adress fel så ditt mail har inte kommit fram! Men är åtgärdat nu! /Stortriss_hej Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aquarius 0 Postad 9 Juli , 2010 Hej! Jag har ett storsegel som är helt dugligt, men är från båtens föedelse, 70-talet. Vi har köpt nytt för vi ville ha lite mer stadga. Men det vi har är helt brukbart. Skulle det vara ngt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 9 Juli , 2010 Det kan det säkert vara. Mina är helslut och fr -71 resp -76 så beroende på pris så blir det säkerligen bra. PMa mig gärna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KrilleO22 0 Postad 11 Augusti , 2010 Här har både du och jag en annons! (Jag letar nämligen efter en nyare genua 1:a) http://www.blocket.se/goteborg/Segel_till_Maxi_77__Stor__Genua_1_och_Genua_2_28891256.htm?ca=15&w=2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser