Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
sorha

Strul med min Garmin 526s.

Rekommendera Poster

Köpte en G 526s i våras för att sätta i min Dixie och pga att den förre ägaren hade haft en genomskrovsgivare men av ett annat märke så köpte jag en sådan, en som passar till 526:an. Monterade den efter alla konstens regler. Tilläggas bör att jag inte skall ha några andra instrument kopplade till 526:an. Efter att jag sjösatt så får jag inte ekolodet att fungera. Med givaren var det en kabelhärva som innehöll en mängd kablar men i och med att jag inte skall ha några andra instrument så var det bara och - kablarna som skulle kopplas, efter vad jag har fattat. Allt är köpt på Hjertmans skall också nämnas

Frågan är om jag har gjort ngt fel. Det finns ju så många vettiga personer i etern nu förtiden och jag hgoppas att det kan finnas ngn som kan hjälpa mig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Som jag uppfattar det så har du köpt ett NMEA 0183 ekolod. Har du kanske glömt minusmatning till ekolodet? Hade underlätta om du berättar vad ekolodet heter så kanske jag kan hjälpa dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hänger inte riktigt med...
Köpte du ett ekolod som passade befintlig givare, eller köpte du en Garmin ekolodsgivare.

En Garmingivare är enkel att koppla in. På baksidan av 526s:an sitter en stor kontakt. I den går det in 2 kablar. En som slutar i en kabelhärva där du har anslutning till ström data mm. Den andra, som är ca en halvmeter lång slutar i en kontakt som du ansluter till ekolodsgivaren.

Är det ett annat ekolod, så får du försöka få ihop NMEA out på ekolodet med NMEA in på 526s:an

/Lod

Senast ändrad av lods | 20 juni 2010 | 09:41

Senast ändrad av lods | 20 juni 2010 | 09:42

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...