tulia 0 Postad 15 Juni , 2010 Efter mycket om och men så sjösätter vi Johanna(tidigare Sjövalle...) Skulle inte sjösätta pga av tidsbrist men...ah va fan man får väl ta sig tid ;P Så nu ses vi kanske i vättern i sommar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Juni , 2010 Att vi skulle se i Vättern är nog ingen större risk. Fast det är väl en liten skärgård i norra änden. Det finns en ö i Vättern som har intreserat mig en del - Fjuk, som ligger väster om Motala. Mitt intresse beror på att Heidenstam byggde en av sina första fyrar där http://thallatha.blogspot.com/2010/04/heidenstamsfyr-fjuk.html Det är alltid gott när båten kommer i sjön. Tog själv upp för 14 dar sen efter 2 år i sjön. Båten gick en aning saktare i fjol höst. När jag körde till upptaget gick det bara att köra i styvt en knop. Hade en mindre musselodling runt roder proppeler loggivare mm. Har flytta tre bottengenom monterat ny logggivare, Dragit upp en bred vattenlinje och nu återstår bottenmålning och en del ombyggnadsjobb i masten. Sjösättning förhoppningsvis innan midsommar. Å andra sidan är det inte så dumt när båtarna står på land heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser