zippit 0 Postad 5 Juni , 2010 Jag har en liten 16 fots Joker som jag har hängt på en 90 hk Johnson V4. Har inte mätt upp något varvtalet men det behövs inte då jag hör att det övervarvar duktigt. Det sitter en propeller på som är märkt 14 x 17. Storleken går inte göra något åt då det inte får plats en större. Någon som skulle kunna ge mig ett ca svar på hur jag bör göra. ( Har aldrig fattat det här med stigning ) Vilken siffra står för stigning resp storlek? Går det fortare eller långsammare eller snabbare med mer eller mindre stigning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 5 Juni , 2010 sista sifran är stigningen å det är den som avgör varvtalet prova med 21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 5 Juni , 2010 med mera stigning går den fortare om den orkar varva vill säga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zippit 0 Postad 5 Juni , 2010 Orkar gör det nog. Joker är som 16 fots kanot. Motorn är egentligen alldeles för stor. sätter jag mig i bak så rinner det in vatten genom dräneringshålet i motorbrunnen. Dom här propulls propellrarna, är det något att sattsa på? Som jag har fattat det så kan man reglera stigningen själv, Ser däremot ut som att det är väldigt små blad på dem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 5 Juni , 2010 nej nej inte propuls det är dinkitoys skaffa en aluminiumpropeller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser