Chronic 0 Postad 28 Maj , 2010 Lade i båten igår och efter nån minut började en varningssummer att ljuda, det har aldrig hänt förrut. Skvallerstrålen såg normal ut. Båten gick bra men jag stängde av och sedan ljöd summern varje gång jag vred på nyckeln under någon kvart. Sen tystnade den. Provade sedan att köra motorn hemma med tillkopplat vatten och den gick i någon kvart utan ljud innan jag stängde av. Vad varnar summern för och varför? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ockelbo_DC21 0 Postad 28 Maj , 2010 Hej Har du kollat oljan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 28 Maj , 2010 På helt nya 4-taktare som vi haft har reglaget gett ifrån sig ljud i början när man precis startat motorn, detta har indikerat att den ska in på sin planerade service, dvs inget defekt. På äldre 2-takt har vi fått konstant ljud när motoroljan börjar ta slut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chronic 0 Postad 28 Maj , 2010 Glömde skriva att det är en Yamaha 85 hk årsm typ -84 3 cyl, tvåtakt. Aldrig pipit förrut. Ett långt konstant pip. Ingen separat oljebehållare. Senast ändrad av Chronic | 28 maj 2010 | 14:07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser