t16u 0 Postad 9 Maj , 2010 Hej, skall nu byta styrkabel på min gamla teleflex styrning som jag tror är original från den tiden då båten tillverkades. Anledningen är att den gick av nere vid motorfästet. Är det bara att mäta längden på kabeln och köpa en likadan eller är det olika tjockleck på moderna ? Jag hittar inga nummer någonstans på styrväxel eller själva slangen som håller kabeln så jag vet inte hur jag ska identifiera min nuvarande styrning. En annan fundering är ju att köpa sig en hydraulisk styrning men jag tycker 7000 är ganska dyrt, vet någon om det finns billigare system som ändå inte är skräp och som passar till 85hk utombordare. mvh / t16u Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
luugen 0 Postad 9 Maj , 2010 Jag bytte teleflex på farsans båt förra året. Enligt försäljaren är det längden från infästningen i motorn till öppningen i styrväxeln som gäller men vi mätte på den gamla kabeln och det gick bra. Glöm inte att kolla hur den gamla kabeln är dragen och undvik tvära svängar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser