PeterDeleter 0 Postad 6 Maj , 2010 Hej Under vintern när båtlivet inte är på topp passade jag på att göra en hemsida till damen. Var först tänkt enbart som en vädersida men kom på ett lite annorlunda användningsområde för två webkameror som låg och skräpade. Satte in dom i två fågelholkar och nu har det flyttats in och lagts ägg i den ena. Honan är inte inne så ofta just nu då hon äter upp sig inför ruvningen. Men runt 19.30 brukar hon dyka upp för kvällen. Kan beskådas på nedanstående länk och håll tummarna att äggen kläcks. Klicka på webcams på sidan. Livet i holken Senast ändrad av PeterDeleter | 06 maj 2010 | 12:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeterDeleter 0 Postad 7 Maj , 2010 Nu har hon nog lagt klart äggen. Åttlingar blir det. Blir jag morförälder tro till dessa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 7 Maj , 2010 Så himla coolt! Jag följer utvecklingen med spänning! Mycket bra initiativ av dig att göra detta. mvh Kristian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeterDeleter 0 Postad 11 Maj , 2010 Trevligt det är uppskattat Nu kan ni även rösta på hur det går för äggen. Livet i holken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rock_FrassE 0 Postad 12 Maj , 2010 Nice, nu ska det spanas lite då och då framöver Tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeterDeleter 0 Postad 13 Maj , 2010 Tack! Och trevligt att det uppskattas. Nu har hon börjat ruva och syns i holken allt oftare. Jag får inte i båten i tid pga detta. ha-ha Tror ni att hon blir en såpadiva pga uppmärksamheten? Senast ändrad av PeterDeleter | 13 maj 2010 | 20:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeterDeleter 0 Postad 19 Maj , 2010 Nu har jag lagt ut ett recept hur man kan göra sin egen webcamholk för 200-300:-. Skulle vara kul ifall flera gjorde detta och man kan glutta in i holkar. Här finns receptet Senast ändrad av PeterDeleter | 19 maj 2010 | 17:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeterDeleter 0 Postad 25 Maj , 2010 Jipppiiiieeee 3 ägg kläckta i skrivande stund Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 25 Maj , 2010 nu är ungarna minst 4 och mamma flyger ut med de tomma äggskalen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Musik 0 Postad 25 Maj , 2010 Vad läckert! Har suttit och glott i en kvart nu. Vi kan se 6 ungar som skriker efter mat. Nyss kom en av föräldrarna in och matade dem. Nu har hon (eller han) lagt sig ner för att värma sina småttingar. Senast ändrad av Musik | 25 maj 2010 | 17:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeterDeleter 0 Postad 27 Maj , 2010 La in en liten tävling nu så ni kan vinna er egen webcamholk. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser