bjorn_o 0 Postad 29 Januari , 2010 Efter senaste dagarnas snöfall och hård vind är det nu 1,5 m snö runt min båt och igår sopade jag ner mycket snö från presenningen. Jag ser ju båten från sovrumsfönstret, så jag håller koll på den. Om du inte kollat till din båt på ett tag kan det vara läge nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 29 Januari , 2010 Helt rätt. Har sett flera täckställningar som har rasat eller håller på att rasa bara för att folk inte orkar sig ut till båten. Det kan bli dyrt med krossade rutor mm. Så åk ut till era flytetyg redan nu. I morgon kan det vara för sent. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 29 Januari , 2010 Trots att jag hade varit mycket noggrann med att få en bra vinkel på däcksställnigen/presenningen så hade vinden bildat ett veck där det samlades snö - som smälte - som frös till is och skapade ett 70 kg´ s isblock som låg inklämt mellan däcket/vindrutan och manståget, ett h-e att få bort! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 29 Januari , 2010 Har varit nere och skuffat bort snö från pressen. Det var en hel del, tom mellan presenningarna (vi har dubbla). Vi som ofta är nere börjar få svårt att komma in under presenningen då snön ligger så hög. Nästa gång ska jag ta med en snöskyffel för att skotta bort en del som ligger runt båten. Svårt när man ser all snö att förstå att det är lika kort till vårrustningen som det är tillslutet av november förra året. Det var ju nyss Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sunerotting 1 Postad 29 Januari , 2010 Varit vid båten precis,mer snö under pressen än på. Har blåst dit en massa snö. Flera båtar som borde få lite omvårdnad såg jag där på marinan. Senast ändrad av sunerotting | 29 januari 2010 | 17:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 29 Januari , 2010 Frugan ska titta till båten på väg från jobbet idag, tror dock inte det är någon fara. Satt och funderade på att gå och handla och tittade på YR hur kallt det ska vara.. -10C Går och tittar på termometern.. -20.4C! Tror jag ställer in handlingen.. gick ut och kollade brevlådan, det räckte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 30 Januari , 2010 Jag håller med, måste kolla båtarna nu. Tror jag tar en sväng ner till mitt garage och kollar dem idag. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 30 Januari , 2010 Kan bara säga att det var tur man gick upp till båten igår det var väldigt tungt på pressen å det knaka rejält i reglarna ,så det blev ett träningspass å få bort snön. Längtar såååååååå mycket till värmen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 30 Januari , 2010 min ligger fastfrusen så den kommer ingen vart ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 30 Januari , 2010 Jag tittade till min hela natta. 35 graders skillnad ute/inne med webaston. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skuggteckning 0 Postad 9 Februari , 2010 Jag håller med sunerotting, det är förvånansvärt få personer som har varit nere och borstat snö från båtarna faktiskt. Själv blir man ju dittvingad (till klubben) och får stå och titta på fenomenet vinglig man på snötäckt båt. Riktigt underhållande faktiskt. Nästa gång ska jag nog ta med en fällstol och en termos med något varmt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 9 Februari , 2010 *suckar* här lämnar man datorn obevakad en liten stund och vad händer; man blir tråkad av sitt hjärtas dam på MG. Pah! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skuggteckning 0 Postad 9 Februari , 2010 Maha. Seså, seså. Inte tjura nu... Du är väl van vid det här laget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tess 2 Postad 11 Februari , 2010 Kan bara hålla med. Var nere i helgen och skottade bort ca 70 ca snö från båttaket. Har ingen täckställning och pressenningen ligger direkt på kapellställningen som hade gett vika. Som tur var, inga skador, men det visar på vilka krafter det handlar om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 11 Februari , 2010 Äntligen har jag hittat en fördel med att det snöar och blåser samtidigt. Som det tenderar att göra här i Skåne. Snön blåser av båtarna....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tess 2 Postad 11 Februari , 2010 Skottar hellre än snö och blåst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 11 Februari , 2010 Ligger i varmhall.. Skönt när jag skall ner å lossa lite slangar.. Var däremot iväg i helgen å hjälpte en kompis som har sin balja på tomten - mycket snö blir det.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 13 Februari , 2010 Ingen garranti för att klara sig! Finns ett och annat tak som kolappsat under snön! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skuggteckning 0 Postad 13 Februari , 2010 Det blev visst en föreställning med vinglig man på båt idag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 13 Februari , 2010 Fick babordssidans isblock i huvet när jag skakade på pressen i dag. Får skotta styrbordssidan en annan dag. Mitt knep, att spänna en lina mellan två höga träd och extra pressenning som extra yttertak på täckningen, fungerar inte så bra i år. Snån är tyngre än vanligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser