Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
Freppan_Columbina

Synpunkter rörande Navman Plotter

Rekommendera Poster

Hallå på er alla båt entusiaster.

Jag skulle vilja få komentarer av någon/några som har erfarenheter av Navman gps/plotter.

Navman är väl kanske inte ett av de större och mest välkända märkena när det just handlar om marin navigering. Rätta mig om jag har fel!
Annledningen till att jag fråga är att jag fått erjudande om att köpa en till ett riktigt bra pris.

Är tacksam för alla synpunkter jag kan få.

//Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag för några år sen skulle köpa plotter var jag lite sugen på Navman ända tills jag jämförde skärmupplösningen. Nu vet jag inte vilken modell du överväger, men det kan vara värt att kolla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du en nyare Mercury/Mercruiser som är Smartcraft kompatibel så kan du få upp motordata likt en färddator genom att köpa en Smartcraft gateway. Det är den enda anledningen till att köpa Navman/Northstar i mitt tycke. Jag vet inte riktigt hur det är med svensk generalimportör då det verkar ha varit ganska stormiga år i marin elektronikbranschen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Såg den annonsen jag med. Jag skulle få ge 1700:- För exakt lika dan. (En annan karta i bara)

Varför sålde du din?

Blir jag nöjd med den eller kommer jag att ångra mig i sommar och gå och köpa en ny typ Garmin. Vad tror du?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Först och främst för att det inte var kombinerat ekolod i den jag hade men även för att det var ganska dålig upplösning och plottern var liten samt för att jag har haft Lowrance i mina tidigare båtar och är mer van vid deras menysystem och gillar deras produkter. Men även för att Lowrance använder Navionics korten där hemmavattnen finns med. Det blev en Lowrance LCX-37 istället som senare byttes till en HDS-8 som jag är kanon nöjd med!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...