pejo41 0 Postad 7 Januari , 2010 Hej alla båtälskare. Nu är vintern här och har tagit ett ordentligt grepp om oss. Snart är det båtmässa och man börjar längta till våren, eller? Jag ska sy ett kapell till min båt och undrar nu om man kan använda en polyestertråd? Vet att det finns särskild kapelltråd men undrar om det går lika bra med den andra tråden. // Pelle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 7 Januari , 2010 Nja, jag är ingen expert men vad jag vet så ska det vara en med syntetkärna som är bomullsomspunnen så att det sväller i nålhålet. Snart kommer det säkert ett svar från en Frewi här på MG som är mera kunnig :- men jag tror att jag är rätt på det. Jag hade inte chansat med annan tråd. /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frewi 4 Postad 8 Januari , 2010 Kör med kapelltråd, den är stark, uv-tålig och tjockare än vanlig tråd samt att den tätar bättre med bomullen. Mvh Matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser