saab9501 1 Postad 21 December , 2009 Är det någon som vet ungefär vad det kostar att sy upp ett nytt kapell? Jag har det gamla kvar så att det går att använda som mall. Kapellet skall sitta på en Laxen 510ht. Finns det någon som gör det i Norrland dvs Ö-vik och norröver God jul på er alla Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 21 December , 2009 Att sy själv, eller att lämna bort? Att sy själv är inte totalt omöjligt, men det tar isn tid och att få det helt perfekt tror jag är svårt. Dock sparar man massvis med pengar om man bara behöver köpa materialet. Nu vet jag inte hur en Laxen HT ser ut, men gissar att det är en helt vanlig HT-båt? Kan tänka mig att du får vara glad om du kommer undan med mindre är 12 ovikta tusenlappar om du lämnar bort det, jfrt med kanske 2-3K om du övertalar frugan/flickvännen/systern/mamma att göra ett försök, om du inte själv känner dig manad. En seriös kapellmakare vill inte ha det gamla som mall utan kommer att vilja malla o måtta på plats vid båten. Dock, om Laxen är en någorlunda vanlig båt så kan det finnas kapellmakare nånstans i riket som har färdiga mallar att utgå från. Annars kostar det ju en slant om makaren ska åka flera mil för den sakens skull. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser