Stefin 0 Postad 31 Oktober , 2009 Hej vi har just köpt en Orrskär 27 med AQAD 41 or det några andra orrskär ägare här som har lika motor ? Vad kör ni för fart ? Bränsle förbrukning ?Ska försöka lägga in lite bilder sen . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 31 Oktober , 2009 Kul att det blev en Orrskär,jag tror inte ni blir besvikna för det är en jättego båt med tidlösa linjer,vi har haft våran i 5år nu och det känns helrätt.Vi hade själva en md32 som kändes lite i underkant för orrskären så det fick bli en cat(jobbar med detta)så det föll sig naturligt på 212hk och ligger vi o knallar i 7-8knop så drar den 7liter i timman men drar du på så den går i 17knop vill den tyvärr ha 35liter.Men min kusse (nyfiken 11)här på MG har en 41 nyinstallerad i en flipper 850 och är skitnöjd med den. Jalmar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aland 1 Postad 31 Oktober , 2009 Jag har en orrskär 850-82 med en 41:a med 290 dp drev. Jag marschar runt 22-23 knop vid 3200 varv, då drar den runt 1,4/distans. Hade tidigare en aqd 40 i den men kom aldrig upp ur vattnet med den. Du kommer nog att vara nöjd över köpet av en mycket bra båt. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 31 Oktober , 2009 Du får hänga på tråden jalmar http://www.maringuiden.se/forum/;thread=318202 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 31 Oktober , 2009 Och här finns det några entusiaster jalmar http://www.maringuiden.se/forum/;thread=259427 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 31 Oktober , 2009 Hej Jalmar läser jag rätt 35 liter i timmen i 17 knop? Det låter lite mycket över 2 liter/nm. Kul med en ny Orrskär ägare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 31 Oktober , 2009 Jo men kostar det så kostar det ,puss o gonatt jalmar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefin 0 Postad 2 November , 2009 Tack för svaren förbrukningen lär ju visa sig !! man tankar lite före det tar slut Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser