Pegasud 0 Postad 18 Oktober , 2009 Hej Stött på lite problem när jag skall byta impeller, får inte loss växelhuset. Verkar inte vara den första Läst att man skall lossa växelföraren uppe vid motorn, men det verkar inte vara rätt för denna modell. Har även läst att man inte skall lossa något mer är de fem bultarn/skruvar som jag hittat. Motorn är en Mercury 50hk -90, 3 cyl Någon som har kunskapen/vänligheten att hjälpa mig här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thar 1 Postad 19 Oktober , 2009 Hej, Kolla att det inte sitter ytterligare en bult under gallret till kylvattenintaget. Det brukar vara det som är problemet. Hälsningar Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pegasud 0 Postad 22 Oktober , 2009 Hej Jo, jag missade den första men hittade den efter ett tag. Då lossnade bakdelen men den sitter fortfarande fast i framkant. Var inne hos en serviceverkstad som sa att någon typ av låsplint (el liknande) kund tjuvhåll men att det inte fanns något ytterligare som höll kvar växelhuset. Blev rekomenderad att försiktigt använd en kniv som hamras in som en kil, sen borde den lossan. Skall prova i helgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 22 Oktober , 2009 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=4&path=MM~A0000001~M0000648~M0000663~C0014566&isForSupStore=true&cCatFilter=MM&eCatSupFldr=supplier-050-025-MM&hideLinkOnPath=false&docId=&docName=&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0014591 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 22 Oktober , 2009 det brukar vara styrpinnarna nr 5 o 6 som det sitter fast i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser