ErikHjelte 0 Postad 16 Oktober , 2009 Jag har köpt ett Koster vindroder, begagnat, och under vintern ska varvet montera det på min Allegro 27. Jag har uppmanats att komma in med en monteringsbeskrivning för att underlätta för varvsjobbarna. Hittills har jag fått en del bilder som ger en viss vägledning men om någon har ett dokument eller en skiss för utlåning, så skulle det sitta som en smäcka. Tack på förhand Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
landcruiser 0 Postad 20 December , 2010 Hej! Jag är mycket nyfiken på att ta del av bilder osv på det vindroder du köpt. Kanske kan jag hjälpa dig med monteringsanvisnaingar, beroende på vilket vindroder det är. Mvh Jonas www.allegro27.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ErikHjelte 0 Postad 21 December , 2010 Hej Jonas. Min fråga var drygt ett år gammal, så ärendet är, delvis, inaktuellt. Dvs jag fick god hjälp med bilder och varvet kunde, efter ett styvt arbete, få vindrodret monterat. Dock släppte fästena i pushpit redan innan jag hann testa funktionen, så varvet får göra om den delen av operatuionen nu i vinter. Det handlar alltså om ett Koster vindroder. Mvh Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jansan 1 Postad 24 Februari , 2011 Har själv Allegro 27. Skrivit en del på Allegrobladet. Sett att pendeln på kosterrodret sitter vid akterpulpitens styrbords stötta dvs inte mitt i båtens längdriktning. Tycker det borde påverka funktionen menligt speciellt vid styrbords halsar eller fungerar det bra ändå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jansan 1 Postad 24 Februari , 2011 Rättelse: Babords halsar narurligtvis då pendeln hamnar mer i lä och kanske störs av storans turbulens. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser