Jonte_VP250 0 Postad 7 September , 2009 Se upp för denna kc.info@rocketmail.com Troligen något fulknep han håller på med. Fick följande mailfrån honom. Dear Seller, Jag är intresserad av att köpa din ovan annonserade härlig båt för min dotter, har jag letat efter detta märke och färg under en lång tid, vad är det sista priset i euro? min dotter kommer att älska det du sälja den till mig. Vänligen svara snart med det senaste priset i euro för det så jag kan betala. Jag tar hand om sjöfartsnäringen professionellt för säkerheten. Jag behöver Boat.urgent svar kommer att vara mycket uppskattat. Hälsa till din familj. Kirstie Jag säljer inte ens en båt utan endast motor. Antar att han skickar massmail. Senast ändrad av Jonte_VP250 | 07 september 2009 | 07:52 Senast ändrad av Jonte_VP250 | 07 september 2009 | 07:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 7 September , 2009 Helt klart verkar det mycket skumt, men vad kan hans nästa steg vara, att få ett mail om var båten ligger och sedan stjäla den? eller hur tänker människan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 7 September , 2009 Fick ett liknade på min bil laplander camper men det verkade seröst och namn mm stämde med en hemsida, när jag sen mejlade personen direkt att en mäklare var inblandad i affären kom inget svarsmejl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tempest 1 Postad 7 September , 2009 Ja, det är nog mycket skumt på gång att se upp med. Jag har ex min båt ute till försäljng på blocket. Fick ett samtal som lät helt seriöst men kort. Han frågade bara om båten fanns kvar och var den fanns någonstans. Han skulle ringa mig på fm nästa dag för att bestämma tid. Han hörde aldrig av sig och när jag kollade hans nummer som fans registrerat som inkommande samtal på min mobil, så fanns inte numret. Så nu kollar jag min båt oxå varje dag om den finns kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freerole 0 Postad 7 September , 2009 Fick samma mail som svar på min köpesannons. Så det är garanterat ett massmail. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 7 September , 2009 Brukar sluta med att dom vill ha konto nr för att föra över pengarna! så kallad Phishing Lär även finnas varianter där varan säljs vidare och boven kommer undan med båda vara och pengar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 7 September , 2009 Märkligast är nog ändå att det faktiskt finns folk som går på såna här uppenbart taffliga bluffmail. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxtan 0 Postad 7 September , 2009 Jag fick ett likadant mail, skrev tillbaka till personen om jag verkligen förstod det rätt att han ville köpa vår båt? Det var det enda jag skrev!!! Inte att jag skulle sälja! Så här svarade personen mig: Tack för det snabba svaret, efter övervägande, har min fru och jag gick och priset är perfect.Reserve det för mig och ta bort annonsen från Internet, eftersom jag gör ersättningar omedelbart. Det är avsett för en bröllopsgåva till vår dotter, vi inte vill att hon ska veta det, vill vi det vara en överraskning. Hon gifter sig i Italien snart. På grund av min pressat schema / program och för att undvika ytterligare kostnader, får jag inte kunna komma fysiskt se / test / observera innan betalning, men jag är ok med detaljer om annonsen och jag betalar för det som beskrivs och Jag accepterar att du säljer den till mig i den nuvarande gott skick. Jag är för närvarande på ett program för att förbättra min verksamhet popularitet, ska jag anmäla min chef för att fråga dig en check för betalning, är dessa pengar för din betalning. Jag ska göra arrangemang för sjöfarten personligen kommer jag kontakta ett rederi jag vet mycket väl i Italien för att komma till plocka upp när allt är ok. Checken min chef skickar till dig är en certifierad omfattas check / förslag, som kan överföras, bekräftas och inkasserades i varje post, bank eller finansiella institut i Sverige, Tyskland och ett land i Europa i 3 dagar. Allt du behöver göra när du får checken är att ta den till din bank eller någon finansiering institut för deposition och utbyte, så snart pengarna krediterats på ditt konto, dra din betalning kommer jag ge er alla uppgifter och instruktioner mina rederiet. Rederiet kommer att skriva på min räkning som min företrädare och samla alla dokument, inklusive förändring av ägandet. Han kommer att transportera den tillsammans med mina andra medicinska produkter och presenter bröllop jag redan köpt. Jag ger dig all nödvändig information och anvisningar när du får pengarna och få dras din betalning. Jag hoppas att jag kan lita på er med denna affär, skulle jag ha gjort det själv men jag försöker lägga upp min privata klinik för närvarande. OBS: 100 euro utöver kommer att ingå att lösa in checken och betala för bankavgifter utbyte och bankavgifter vid inlösen om det behövs. Check måste godkännas av din bank och krediteras på ditt konto innan plocka upp. Vänligen svara så snart som möjligt så att jag kan instruera min chef att utfärda stoppa betalningen omedelbart. Skicka till mig namnet på mottagaren som ska på checken och din fullständiga bostadsadress där att skicka betalningen i följande ordning:Namn:Adress:Postnummer:LandTelefonnummer:Pris:Email:När jag har fått ett svar från dig, min advokat kan förbereda ett köpeavtal mellan oss för denna transaktion och mina kontaktuppgifter kommer också att finnas. Jag räknar med er förståelse och förtroende för att göra denna transaktion en framgång, eftersom jag verkligen vill ha en överraskning för min dotter och hennes käre makeHa en underbar dag. VILL BARA VARNA ER FÖR DENNA,, verkar ej seriöst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
staalis 0 Postad 7 September , 2009 Härligt bonnfångeri! Nästa steg är att man får en check som går att lösa in i en bank men sen vill köparen häva köpet och få tillbaka pengarna. Problemet är att efter några veckor vill jag minnas att det var så visar det sig att det är check utan täckning. Och man står där med sin tvättade hals. Ogiltig check som banken tar tillbaka pengarna för och så har man skickat tillbaka en stor del av pengarna man fått för båten eftersom köpet gick tillbaka. Det är något med den sortens chek som gör att den inte larmar som ogiltig förren efter ett tag. Jag har för mig att det är så det här bedrägeriförsöken går ut på....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dkv16 0 Postad 8 September , 2009 HA. FIck också detta fantastisk mail. Verkar vara en dator som letar annonser. Bara bluff & båg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 10 September , 2009 Även jag fick detta mailet, fasten ordet båt är utbytt mot kanadensare. Jag säljer inte ens en, utan jag söker en. Som man kan se i tråden, är det ju ett bluffmail. Undra om det finns dårar som nappar på ett sådant mail Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser