ConChord 0 Postad 12 Augusti , 2009 Jag har en äldre styrpulpetbåt och har monterat lite instrument. Jag har sökt en färdig instrumentbräda men det är svårt att hitta. Nu har jag sågat av en plastlåda men den är inte värst snygg. Finns det att köpa färdiga eller är det bara att bygga och plasta själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 12 Augusti , 2009 Sån här finns ju: http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=1480 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ConChord 0 Postad 12 Augusti , 2009 Tack för tipset. Går den böja och forma själv? Jag måste ha den ovanpå styrpulpeten då instrumenten inte ryms att bygga in i den. Bifogar en bild på hur det ser ut idag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 12 Augusti , 2009 Jag har inte använt sådan skiva själv, men det står att den är böjbar. Förmodligen är den ännu mer böjbar om man värmer den först med ex. varmluftpistol. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ConChord 0 Postad 12 Augusti , 2009 Jo, det kanske skulle gå. Jag tackar och bockar för tipset, men jag gissar att jag inte skulle få till det så himla bra ändå. Enklast hade det varit om det funnits färdiga att köpa. Hittade en på nätet, någon som vet om dom finns att köpa i Sverige eller om det finns andra liknande?http://www.livorsi.com/catalog/dash_panels.htm#dash_wedge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 12 Augusti , 2009 Det fanns ju ett telefonnummer på deras hemsida, har dom inga återförsäljare i sverige kan dom säkert skicka, varför inte sätta instrumenten på pulpeten, verkar vara mycket plats på framsidan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ConChord 0 Postad 12 Augusti , 2009 Dels så syns dom väldigt dåligt om dom sitter i pulpeten och dels så blir det trångt då teleflexen stjäl utrymme till höger om ratten. Jag har även tänkt montera en panel med strömbrytare i pulpeten. Jo, dom kanske kan skicka. Får kolla det om jag inte hittar en annan lösning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser