Gå till innehåll
torsdag 27 februari 2025
Micke_40

svårstartad suzuki DT85

Rekommendera Poster

jag har ett litat problem med min utombordare en suzuki DT85 den är svårstatad efter den har ståt ett par dagar men sprutar jag in start spray startar den med en gång sen har jag inte några problem att starta den först den har ståt ett ett par dar är det samma visa igen så jag undrar om det fins någon som har haft något liknande problem med sin utombordare eller om det är någon är bra på utom bordare

mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kasnke dum fråga men ställer den ändå,

funkar choken som den ska? har du provat att choka manuelt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej då det finns inga dumma frågor

jag har provat med kall start spaken men man kanske skulle kollat att den fungerar riktigt i motorn spjället är okej men så satt jag här och funderade lite så tänkte jag om någon av eller alla tre tändspolarna kan vara lite trött så det inte blir riktig gnista som kan antända kalla motor efter den har ståt o surnat ett par dagar. men men det är ju bara funderingar man har för se om man kan kolla upp det när man kommer hem från semmerstenCool

MVH micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag mena nog inte den spaken, för du menar den som sitter på reglaget va?

jag menar att om du tar av motorkåpan så ser du en liten spak nästan längst på vänster sida av luftburken, den kan du trycka på å choka manulet,

å när du har kåpan av så kan du ju trycka nyckeln innåt så ser du å hör om soleniden till choken fungerar som den ska,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja det är den jag mennar. jag trodde den hade något sambandet choken när man drar upp den jag är ju ine så haj på motorer men manlär väl sig med tiden. men jag skall kolla det så fort jag kommit hem igen hoppas att det är det och inte något allvarligare tack få tipset MVH micke 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

kollade upp det med magnetspolen till choken och den fungerade utan några problem men där i mot så upptänkte jag att bränslepumpen den du trycker fram bensinen för hand funderade inte som den skulle backventilerna i den eller den där kulan som finns i den stängde inte till riktigt så jag fick inte till tillräckligt med bensin fram till motorn. fixade till den och motorn startade utan något problem efter den har stått i en o halv vecka. så tack för råd o tips utan det hade jag inte kommit på problemet 21.giflöst 

mvh Micke  

Senast ändrad av Micke_40 | 13 augusti 2009 | 13:54

Senast ändrad av Micke_40 | 13 augusti 2009 | 13:59

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...