smirre10 3 Postad 20 Juli , 2009 Hej jag har nyss bytt topplockspackningar på min mercruiser 5,0 82:a å allt verkar fungera som det ska Den har ett helslutet kylsystem Det som händer nu är att istället för att kylvattnet försvinner så trycks det upp i plastkärlet som man fyller på i innan expansionskärlet men bara när man åker en längre sträcka ca 1timme i 18knop någon som har någon teori angående detta? Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 21 Juli , 2009 Värmeväxlaren paj? Det kanske är högre tryck på sjövattensidan och vid ett läkage kanske sjövattnet tränger in i slutna systemet? Det hände mig på en md21 som växlaren rasat på Senast ändrad av ahaa | 21 juli 2009 | 11:19 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kalledrag 3 Postad 21 Juli , 2009 Kolla så att locket till Expansionslocket håller Tätt (Packningen) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 21 Juli , 2009 Locket är nytt till expansionskärlet och värmeväxlaren är provtryckt med bra resultat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Holliday 0 Postad 21 Juli , 2009 Är du säker på att du fick riktigt rent på blocket och toppen innan du monterade ihop det? För det låter som motorn bygger upp tryck i kylvattnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Holliday 0 Postad 21 Juli , 2009 Kanske en av topplockspakkningarna som är felvänd så det stoppar kylvattnet i en kanal? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 21 Juli , 2009 nej allt det där var kliniskt rent å packningarna ligger åt rätt håll det vet jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 21 Juli , 2009 tror nog att du får riva igen, planade du topparna ? skulle tippa nej på den frågan, cheva toppar slår sig lätt!!! samt har en förmaåga att även spricka om dom blir överhettade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 21 Juli , 2009 Läskigt att höra detta hoppas jag klarar mig till upptagningen så man kan kolla då. Det blir inga mer längre sträckor ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser