Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
kallle

vilken Bayliner modell är detta? 2052?

Rekommendera Poster

hej såg en fin båt i hamnen idag. sugen på köpa en likadan, lagom stor. måste gå traila upp på egen vagn, ha ej tillgång till nån kran. vet nån vilken modell detta kan vara? står bara capri cuddy på båten

post-15918-1394235999,3924_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser ut som min 91a jag hade för många år sen, 1952 tror jag att den hette, men det kan vara en annan modell. Har den inom eller utombordare??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det är innombordare. kanske tilloch med är större än 2052 iomed det är ruta där nere i ruffen, större ruff. kanske och är runt 6,5 meter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Jag tycker det ser ut som en Capri 2052 !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har inte sett nån i blocket som har en 2052 som har en ruta på sidan som denna båten har.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Säkert inte original, finns att köpa hos dom flesta tillbehörsbutiker.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan!

Har en 2052 -92 och det verkar vara en sån på bilden,dock ej helt säker.

2252 har en eclips formad ruta på vardera sida ruffen.

Är mkt nöjd med min båt.

Lycka till med ev köp

Macke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej 2252 tror ja faktiskt det är. ruffen är mer lik den på 2252 än 2052. 2052 skulle räckt gott för mig, tyckte idag att den kändes lite stor för att trailas upp. ha du haft din båt länge mackan? lite rädd för innomboradre känns dyrt med service renovering när det kommer komma. fast mycket snyggare och praktiskt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

He igen!

Är rätt så säker på att att det är en 2252 på bilden...

Spelar ingen större roll om det är en 2052 eller 2252  ang tralerdragning.

Tycker att min är i tyngsta laget att dra upp från rampen i alla fall.,Med facit i hand hade man kanske velat köpa nåt större typ 2252.Har märkt att man vänjer sig snabbt ang storleken.

Pris på motor delar varierar mkt,men det finns mkt beg på marknaden.Problem kan vara att få tag på nån duktig mercruiser meckare .Gäller i alla fall Skåne.Bara penta ,penta ,penta

Ett stort plus är om motorn har ett slutet kylsystem.

Det tråkiga med dessa båtarna är att där inte finns nån stege ner vid ruffen,vilket resulterar att man trampar på dynorna när man går in i båten som till slut sprickor i sömmarna etc.Har dock tillverkat en fin till min 2052.

macke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

håller på att leta efter nån fin 2052 men utan resultat än så länge. ha du inga bilder på din båt macke? är du nöjd med motorn? den räcker till? 6 meter båt räcker gott att börja med tror jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Kalle!

Kan fixa lite bilder på den,kommer dock ta nån dag eftersom jag är sjuk för tillfället,

-Har inga bra bilder sparade.

Har en 3,0 l motor som är i toppskick,,men en större motor hade varit roligare.Dock betydligt dyrare att köra o mecka.

Toppar 30-35 knop

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

undra hur mycket extra båten väger med den stora motorn i? är din båt svensksåld?

ska bli intressant med bilder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min båt väger ca 1200 kg om jag inte minns helt fel.Jag har ägt båten i 3 år.

Körde 83 mil enkel resa för att köpa den.30 kärra till den.Behöver jag säga mer..

Förra sommaren hade jag chans att köpa en  2352 -98 med ny motor för 150 000 kr .Men var i husköpartankar ,så tjejen övertalade mig att hoppa av.Ca 50 tusen under marknadsvärde.

Är lite sugen på en rinker captiva 27 fot.

Förresten hur mkt får din båt max kosta ?

Macke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hade tänkt ge max 100000 kr. ha inte båtplats för en större båt. tänkte hitta en som är svensksåld, känns lite säkrare, mindre slitage i sverige säger dom! 150 papp låter inte farligt, där skulle du slått till hehe. du hade en lång resa det hör jag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ha du behävt byta nått på din motorn undet dessa 3 år?

vad få du ge i försäkring på din båt? vilket bolag är billigaste?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förrutom vanligt underhåll,typ impeller byte har jag gjort detta.

¤ Lagat läckage i värmeväxlaren -08

¤ Bytt underhus -09 (Det gamla är renoverat och ska säljas)

¤Tillverkat stege samt nya dörrar till ruffen -07

¤fixat dubbla batterier -07

Inga större reperationer tycker jag

Försäkringen ligger på ca 3000 kr trygg hansa

Ska du köpa en försök att hitta -91 och uppåt så du får alpha one drev gen 2

Skrattar för mig själv vad vissa begär för sina gamla1952.or.Du har säkert sett det också....

Macke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja vilka tokpriser dom ta för 1952 ser riktigt gamla ut nu oxå. är din sötvattenkyld? slutet system? tycker inte man bör ge mer än 100 papp för en 2052 heller runt 90 talet. kostade säkert ny runt 200, ca 18 år gamal båt ha inte sjunkit så mycket, jädra bra andra handsvärde på båtar igentligen. är de tungt att vinscha upp båten på trailern.? kör du med hand eller med el?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...