svl_kent 0 Postad 25 Juni , 2009 Hej! Har ett mysko (tycker jag) fel på min Suzuki 50hp. När jag vrider på tändningsnyckeln så drar startmotorn runt motorn ca ett halvt varv och sen släpper den. Då får man vänta tills startmotorn stannat osså prova igen - och igen - och igen Tjurar jag på 5-10 minuter så kan jag till slut få den att dra runt motorn 10-20 sekunder och då startar den snällt. Nån som har en aning om vad det kan vara för del? /Kent Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 25 Juni , 2009 fel på batteriet eller dåliga kol i startmotorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svl_kent 0 Postad 25 Juni , 2009 Testat med 2 nyladdade batterier - så då är det alltså kolen då . Och naturligtvis ligger den i sjön.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 25 Juni , 2009 prov o annslut batteri kablarna direkt på startmotorn,ifall det är solenoiden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svl_kent 0 Postad 25 Juni , 2009 Oki! Så om jag ansluter 12 direkt till startmotorn och den går runt som den ska så är det solenioden, men om den gör på samma sätt så kan det vara kolen - har jag fattat det rätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser