Yohanna 0 Postad 25 Juni , 2009 Vår ena bränsletank blev gammal och orsakade bensinläckage i vår båt - nu är vi på jakt efter en ny men det verkar som att vart jag än tittar är det bara bränsletankar i plast som säljs. Vi har en Johnson utombordare och skulle vilja ha en bensintank, ca 25 liter, i stål, med en ingång för johnson/evinrude bränsleslang. Har ni något tips på vart jag kan leta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 25 Juni , 2009 Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå varför man hellre skulle vilja ha en plåttank istället för plast? Utseendeskäl i en veteranbåt då kanske? Begagnad tank är väl det som gäller då, pröva på blocket. Kopplingar till tanken finns på Biltema tex, så vilken tank som helst passar ju. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yohanna 0 Postad 25 Juni , 2009 Som den landkrabba jag är antog jag att den kopplingen vi har på bränsleslangen endast finns på sådana plåttankar, men, en plasttank och en koppling should do the trick? Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 5 Juli , 2009 Hej, Köp en Scepter 25 liters röd plasttank och helst ny slang, bensinblåsa och snabbkoppling som passar mot din Johnson 70 (lika bra att byta hela kedjan fram till motorn såvida det du har inte är i bra skick). Hansen Marine, Hjermans(t ex i Västerås) m fl säljer dessa tankar. (Undvik Biltemas tankar, bensinblåsor, slangar).http://www.hansenmarine.se/hmscepter.php Exempel Hjermans: Artnr: 7809-25 Bränsletank Scepter 25 lit. Inkl bränslemätare i locket. L56xB36xH25cm. 550 kr (och slang, blåsa, anslutning för OMC=Johnson/Evinrude) /Bo Senast ändrad av bossee | 05 juli 2009 | 15:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser