magnusab 0 Postad 24 Juni , 2009 Hej! Startmotor på min mercury 35 hk vill inte dra igång. Det hörs ett klickande när jag vrider om nyckeln men inget händer mer än när jag låtit motorn stå en dag. Då går det att göra ett försök. Går inte att tjuvkoppla heller, ingen gnista. Tändningslåset tjuter hela tiden när jag gör startförsök, vilket den inte har gjort innan. Är startmotorn kass eller vad? Använder starthjälp till batterierna. Tacksam för svar! Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 24 Juni , 2009 prova med en startkabel från på batteri till direkt på startmotorn om det funkar då ,obs ha tändningslåset i tändningsläge för koll av gnista. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iskall 0 Postad 24 Juni , 2009 Hur ser polerna på batteriet ut? Oxiderade? Åtdragna? Hur mycket kräm är det i batteriet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magnusab 0 Postad 24 Juni , 2009 Plockad ner solenoiden, rengjorde kontakter och återställde. Efter det går startmotorn som en klocka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser