Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
DaManne

Propellerfråga

Rekommendera Poster

Hej. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva de här så ni förstår.... men vi provar, har fått några små jack i min propeller som jag tänkte fixa så i går tog jag av min prop, och ser att den inte är riktigt rund (den sidan som är mot motorn/växelhuset) det är typ en buckla in mot centrum av hålet? åker i väg till handlaren, som inte tycker att det är något att bry sig om och menar att det kanske ska va så? någon som vet? (då handlaren inte gjorde detFörvånad)

motorn är en 2009 Mercury 15hk 4t (Prop 9x9 orginal)

MVH Manne.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beroende på vilken stad du bor i finns det säkert ställen som kan fixa den. Det här är ett exempel på en sån firma i Stockholm: Propellertrim

/thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok, tänkte mer om det är så på andra props eller om det är en skada eller fel från början, ser nästan ut som att inte jag har orsakat bucklan, inga skador i lacken vid bucklan, det var väl därför handlaren sa att det kanske ska va så ville bara höra om någon sett något liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan du lägga ut ett kort på det? Finns många propellerkunniga här men oftast är det lättare att få hjälp om man kan visa tydligt...som ett foto. (eller som mina förtjusande ritningar i paint...haha)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...