Gå till innehåll
torsdag 27 februari 2025
SupraTompan

2-t olja som luktar gott, finns det?

Rekommendera Poster

Visst är det jobbigt att behöva bry sig om miljön, tänk om man kunde skita fullständigt i allt och bara göra som man själv vill.

Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Självklart ska man bry sig om miljön, men det känns lite pseudomiljötänkande att byta till en fyrtaktare som kostar massa mer tusenlappar och i sanningens namn skitar ner ganska marginellt mindre. Visst, det går aldrig att komma ifrån att en fyrtaktare är miljövänligare, men att använda detta som ett argument MOT tvåtaktsägare när man bortsett från detta är en lika stor miljöbov själv. För jag tror knappast att fler fyrtaktsägare låter bli att ta bilen till båtklubben. Jag tror inte heller att de tar med sig ev sopor från båtturen hem för att sopsortera i större utsträckning än någon annan båtägare, utan slänger nog engångsgrillen, ölburkarna och matresterna i tunnan vid klubben, precis som många andra. Och jag har svårt att tro att de som köper en fyrtaktare gör det enbart av miljöskäl. I slutändan är vi alla människor, och jag tror inte att valet av motor avgör hur mycket man bryr sig om miljön.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snälla Ringhede, jag tycker att du beter dig lite som en festförstörare som klampar in på någons fest och börjar härja. I den här tråden diskuterar vi dofter på oljor. Vill du diskutera miljöpåverkan så skapa gärna en egen tråd. Om vi på forumet hela tiden måste försvara oss mot ditt krypskytte så kommer forumet att bli skittrist. Vi kan inte diskutera;

* Motorbåtar - man kan ju segla istället

* Matlagning - vi kanske inte handlar ekologiskt

* Fiske - man borde äta grönsaker

* Goda viner - kan ju få någon att köra full

* Kläder - de kan ju vara sydda i kina

Å du - en diskussion om doft på oljor förstör faktiskt inte miljön.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ni har fest i allas gemensamma vardagsrum, och ni håller på och skita ner det.
Men, lukta gott kommer det att göra Skrattande

Over and out..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...