niknil 0 Postad 16 Maj , 2009 Hej vilka olika sätt finns det för vatten(glykolhaltigt) att hamna i oljetråget? Motorn är en MD 21 Jag har ett par möjligheter, finns det fler? 1, Topplockspackning, oplan topp 2, Frusen motor(trots att alla sprängpluggar är hela) 3, Sjunkna foder Hur bedömmer ni sannolikheten för de olika alternativen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 16 Maj , 2009 Jag bedömer inget av dina alternativ som sannorlikt. Börja med att provtrycka färskvattensystemet så lär du hitta felet. Jag vill inte spekulera utan veta fakta och fakta får du när du provtrycker. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ankaon 0 Postad 17 Maj , 2009 Spruckna toppar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slamkrabba 0 Postad 19 Maj , 2009 Dåliga packboxar m.m. i kylvattenpumpen kanske... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
muffen 0 Postad 25 Juni , 2009 Är du säker på att det är glykolvatten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 25 Juni , 2009 I min båtgrannes fall var det vattenpumpen som orsakat det. Vattenpumpen har ett litet hål på undersidan där vatten vid läckage skall rinna ut - det hålet var helt igensatt och därför trycktes vattnet in i motorn. Kolla - lycka till. Carl_Axel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser