Inspecta 0 Postad 12 Maj , 2009 Hej på er! Jag tänkte höra mig för hur ni Yamarin 59dc ägare har installerat ert ekolod inombords? Har ni lagt det någonstans brevid tanken eller framför? Jag kör med en Garmin 520S och en givare menat för akterspegeln som jag funderade limma fast med sikaflex Tacksam för ideér, mvh/Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bossee 11 Postad 12 Maj , 2009 http://www.maringuiden.se/forum/;thread=205343 Samma princip ang placering inomskrovs även om man har en akterspegelgivare i en 59DC som i 5820/58BR (som jag har). Se en av bilderna när var du kan placera den. Ser nog likadant ut i din som i 58BR där i aktern (vet ej om du har den lilla inspektionsluckan under akterbänken på 59DC där du kan kika in och se insidan skrovet och komma åt att limma fast givaren). /Bo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Inspecta 0 Postad 12 Maj , 2009 Tjena Bo, tack för svaret. Låg för en stund sen i båten på alla fyra och lekte stirrapa men saken är den att under bänken är det då en typ fanerskiva monterat ovanpå tanken. På skivan finns två gångjärn så man får upp ändan på denna skiva så jag ser typ framändan på tanken och röret från golvsilen. Är det i domhär trakterna du har installerat din givare? Jag verkar inte ha likadan inspektionslucka som du har på bilden. Tog lite bilder men får inte upp dom på denhär datorn just nu.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 12 Maj , 2009 Kolla denna tråd: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=265176 Samt dessa bilder från min montering: http://www.meli.se/y58br/latest/97697fcb-db47-4484-94cb-77596ca2cfa7 Har Yammarin 58BR, och har monterat som Bossee. //Ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passo 2 Postad 12 Maj , 2009 Hej. Jag har min på akterspegeln, trailar då o då, aldrig några problem. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Inspecta 0 Postad 12 Maj , 2009 Jag antar Ulf att röret man ser till vänster om givaren är från självlänsen i sittbrunnen..? Det ser lite annorlunda ut på dc:n men man skall nog få plats för givaren ungefär på samma plats. Lutningen är ganska stor men man får väl ladda på me en rejäl hög med sika. Tack för hjälpen! mvh Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 12 Maj , 2009 Jäpp, det är det röret. Jag tryckte ut halva tuben och stöttade i sidled med en pappbit under torktiden. Gegga ner givaren ordentligt och pressa ut ev luftbubblor ur Sikan. Försök få den i våg, tänk på skrovets vinkel under färd. Jag är mycket nöjd, slipper ju även att borra i akterspegeln. Min givare funkar på detta sätt i upp till 36 knop...fast då har det ju inte så stor praktisk betydelse... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
underisen 0 Postad 1 Juni , 2009 Jag har monterat min givar framför tanken ( 59ht), det fungerar aldeles utmärkt, fick dock såga av lite fästen samt bygga upp med tejp för att kunna fylla med sikaflex. Lycka till // Jugge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PiOh 0 Postad 1 Juni , 2009 Jag gjorde på liknande sätt som Jugge på min HT, satte dock givaren längre bak, dikt an mot tanken. Limmade fast 3 träribbor för att kunna bygga upp en hög med SIKA. Sedan pressa ner härligheten i guckat. Jag fick såga bort en del plast på givaren för att luckan över tanken skulle passa. Nu ritar den fina botten kurvor i 30 knop. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser