PeterRiverInn 0 Postad 16 April , 2009 Hallå. Hydraliska trimplan på en Monark 585 -78. Ena trimplattan/trimkolven rör sig inte så mycket som den ska. Den andra rör sig som den ska. Grönfärgad hudralpump som surrar innanför akterspegeln.(Ni förstår att jag inte kan så mycket om mina trimplan). vad kan vara fel? Vad kan jag göra? Hälsningar Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 17 April , 2009 Om det ena rör sig, men inte det andra är det troligen inte fel på pumpen utan: 1. du kan ha luft i systemet = lufta eller 2. att O-ringarna i trim-kolven behöver bytas. Det finns olika modeller och byter man en sida så tar man båda samtidigt. = byt båda sidorna. eller 3. Hydralslangen läcker = byt båda Det brukar inte vara några problem att hitta reservdelar, men jag vände mig till ett företag i Göteborg som var återförsäljare (kommer inte ihåg namnet) Tror att mitt märke var Bennet http://www.drevman.se/html/trimplan.html Men även SeaSea har ett system som liknar mitt som heter Lenco Lycka till. Senast ändrad av Orris27 | 17 april 2009 | 10:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Petsch 0 Postad 17 April , 2009 Hej,. Kan också vara solenoiden som e trasig på den ena sidan på motorn. Kolla så att motorn går när du kör den! går den så e solenoiden hel och felet kan vara som ngn ovan nämnt. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser