Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
evaand63

förbaskat halt vid polering av däck??

Rekommendera Poster

Jag har kanske för er en konstig fråga fundering, varför måste det bli så halt när man polerar däcks ytor?? Jag har gjort det på ovanbyggnad runt om liksom på däck och det vart snor halt....visst ska sätta halkskydd osv. Men min fråga finns det nåt annat man kan polera och behandla med som inte gör att det blir så halt??

SKA TILLÄGGA ATT VI VERKLIGEN BEHÖVER BEHANDLA DÄCKSYTOR UTAN ATT BEHÖVA MÅLA M.M I ÅR.

TACK PÅ FÖRHAND!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En yta med färre ojämnheter blir blankare, men också obönhörligen halare. Det sambandet är nog svårt att bli av med, om inte nanotekniken kan lösa det i framtiden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man ska väl egentligen inte polera däcksytorna man ska gå på. Det är en säkerhetsfråga.

Är gelcoaten för dålig så är det nog målning som gäller. Har själv aldrig polerat däcket på nån båt.

En gång målade jag ett däck och strödde då fin sand i färgen. Att polera däcksytorna man ska gå på är som att lägga bordsduk på golvet.

Men väntar du en stund kommer det kanske nån som har ett polermedel som det inte blir blankt av. Kanske en produkt med macroteknik. Problemet kvarstår väl förstås. Vad ska du täta porerna med utan att vaxa. Låter ändå som ett lacklager med halkanix.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns ett vax (LeFant tror jag) som heter non slip och som är just till däck. Det blir inte fullt sp halt som annat vax

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vaxade däcket på förrförra båten jag hadde. Typ Selco gammal sportbåt. Höllpå att trilla i första gången jag hoppade på från bryggan. Polarn fick sig ett skratt iallafall.  :-) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag brukar vaxa däcket med LeFant Non Slip Wax. Fungerar mycket bra, faktiskt stämmer reklamen att man får ännu bättre fäste på gångytorna efter behandling samt att det är lättare att hålla rent. Har använt det under några års tid och kan rekommendera produkten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...