davahl 0 Postad 30 Mars , 2009 18 April! Har servat motorn och bytt reglage och vajjrar men har allt putsande kvar. Tjoooohooo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yama60 1 Postad 30 Mars , 2009 Så snart det blir isfritt i fjärden rullas båten i. Var på Käringön för några veckor sedan och körde vattenskoter så suget är det inget fel på, det blir bara värre för var dag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_JJ 0 Postad 30 Mars , 2009 Den började för 4h sedan för min del.... sååå gött!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndreasHT 0 Postad 31 Mars , 2009 Uppdatering: Pga vädret skjuter jag upp sjösättning till helgen efter påsk. Var nere vid båten och det är svinkallt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 31 Mars , 2009 Halva botten målad. Färgprover på händerna och tyvärr på mina bästa promenadskor.Svart. Skapligt väder. 11 grader men 4-5 m/s kylig vind. 25 grader i båten. Kaffe vid vaktstugan. Onsdag blir ännu bättre, 0-3 m/s och troligen soligt om dimman lättar. Finns chans att båten åker i sjön om några dagar. Bara montering av propellern och halva botten att måla kvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JockeA 0 Postad 31 Mars , 2009 Bokat den 8 maj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleN 2 Postad 1 April , 2009 Ojojoj grabbar, det var 3-veckor sedan jag sjösatte ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleN 2 Postad 1 April , 2009 Här kommer en bild till där jag går genom lövtunn is innanför bockholmen :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 1 April , 2009 Sista skruven i propellern imorrn. Sen kan det bli sjön lite senare på dagen om sjösättarna är på sitt ljusaste humör. Ska bli kul att testa gångvärmen som jag pillat med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Limpann 0 Postad 2 April , 2009 Båtlivet innifrån (bilden). Sjösättning på söndag om jag hinner bli klar. MvH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 2 April , 2009 Jomen, då var det sjösatt. Känns mer som en båt när det vaggar lite. Gångvärmaren funkade fint. Det kom en lätt dimma vid 11-snåret. Bara några hundra meter upp från stranden och utåt havet. 6 grader och lite rått. Men 20 grader i båten. Gångvärmen ger 55 gradig luft. En skön vind blåser om benen när man står vid pentryt. Det blev svårt att lägga till då det var strömt vid bryggan. Efter två misslyckade försök fick jag förhala mig in i facket mellan stolparna. Rätt underligt att det kan gå en ström in i hamnen mellan pirarmarna i Björlanda. Strömmen vänder sen och går ut i det ganska smala inloppet. Det porlade om bryggstolparna! Repade bordläggningen av spikar som nån spikat fast en matta på en bryggstolpe. Den skulle väl förhindra repor! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bregott_22 0 Postad 2 April , 2009 Foppatoffla (crocs) känns bara sååååååååå 2007 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Limpann 0 Postad 2 April , 2009 Ahmen guuuud asså bah! (har ju andra mer passande plagg till föttren när det väl bär av till sjön, men när man ligger under fördäcket och sätter silikon på stävögglan är det ändå ganska praktiskt, haha.) MvH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CalleN 2 Postad 16 April , 2009 181 Timmar stod motormätarn på igår kväll när jag lade till vid 22-tiden, det innebär en total tid ut till havs på 21,3 timmar i år :-) Och mer blir det.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Victorzz 0 Postad 16 April , 2009 Klart att jag provat våtdräkt, den hänger i garderoben. Saken är bara den att jag inte hinner komma i vattnet förns det blivit varmt i vattnet Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Utbult 0 Postad 16 April , 2009 Min båtsäsong börjar tyvärr inte förrän i slutet av juni (båten åker inte i förrän till semestern då jag bor lite långt från kusten). I och för sig kanske bara bra då jag har alldeles för mycket kvar att göra i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiasj 0 Postad 16 April , 2009 På påskdagen åkte den i, lite sent men får skylla på att jag var bortrest när isen gick några dagar tidigare. Allt funkade fint på första provrepan. Dan efter åkte snurrebåten i och gick igång på tredje rycket. Fint och lugnt väder på sjön, barnen badade sen i det 5 gradiga vattnet på landet brrr.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser