Zer0 3 Postad 7 Mars , 2009 köpte en motor idag, den har en ny impeller, vi slängde i den i en tunna, men det kom inget vatten, förra ägaren sa att den var igen kalkad, hur får man bort det utan att skruva ner halva motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 7 Mars , 2009 Jadu... det finns kylkanaler i topplocket och ner i riggen.. så det är väl bara att plocka ner och börja rensa. Kanske går med flaskborste eller hårdare stålvajer, bågfilsblad.. man tager vad man haver.. Men tänk på att skaffa nya packningar om du plockar ner motorblocket och det kan vara en idé att plana toppen när du ändå håller på.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 7 Mars , 2009 He He de finns ingen topp på den motorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 7 Mars , 2009 Pilla lite med en tråd i skvalmunstycket eller lossa skvalslangen så det inte bara är täppt där innan ni river motorn. finns även någon plugg att lossa vid kåpan vid stiften så man ser om vattnet kommer upp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 8 Mars , 2009 så det går inte köra med avkalknings medel? vet inte vad det heter men sånt medel man använder till det,? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 8 Mars , 2009 Köpte du en motor utan att kontrollera dess funktioner? Vem monterade impellern? Var alla vingar med på den som togs bort. Otätt impellerhus? Kolla detta först, igenkalkad låter konstigt. Snarare svullna kylkanaler,då lämpar sig motorn bättre som bojsänke. Men vi hoppas på impellerhusproblem. JJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 8 Mars , 2009 Demontera växeluset från riggen koppla på en vattenslang på kylvattenröret o kolla att vattnet cirkulerar o starta upp motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 8 Mars , 2009 ok plockar bort huset o kollar, o även slänger på vattenslang direkt på röret o testar om det går igenom, skriver resultatet, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karlssonmannen 0 Postad 8 Mars , 2009 Det va hel slut impeller och Stopp i riggen tydligen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hans1 2 Postad 9 Mars , 2009 Och vart har du hört det??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 9 Mars , 2009 Det var han som sålde motorn till Zer0.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 9 Mars , 2009 Ursäkta, men nu kan jag inte hålla mig längre.. Det står att problemet är löst på tråden.. hur har det gått egentligen..? Har Karlssonmannen rätt? Kan det verkligen vara så?!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 10 Mars , 2009 jupp, karlssonmannen som hjälper mig skruva, verkar sitta delar av impellern i röret, Senast ändrad av Zer0 | 10 mars 2009 | 12:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karlssonmannen 0 Postad 10 Mars , 2009 Hahaha det är inte ritkigt så... Men jag va me och hämtade motorn och den står i mitt garage då jag hjälper honom med att få ordning på pärlan även denna gången Vi har nu plockat ner motorn och hittat ett totalstopp i Riggen och väntar nu på diverse packningar och impeller för att sedan slänga ihop de hela o hoppas det inte e stopp i blocket oxå då impellern knappt fanns kvar... Senast ändrad av karlssonmannen | 10 mars 2009 | 12:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser