Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
Terrafobica

Yes, nu är det dags

Rekommendera Poster

Hittade det här i en artikel i DI.

Bland de mer udda inslagen på mässan finns en eldriven holländsk dagturbåt, bruksbåten Ranger Tugs R25 samt plånböcker tillverkade av segelduk. Glad

En sådan bara måste man väl ha! Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lördag hade vi tänkt hänga på låset - men nu har gubben ryggskott FörvånadSkrikandesGråter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp! Kompis o jag ska dit på lördag. Det blir en heldag med både dryck o ivrigt sökande efter bra att ha grejor. Ju längre dagen går dessto mer vill man ha ( I småberusat tillstånd blir man ibland onödigt givmild). Sedan forsätter kvällen på lokal, men det är en annan histora.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Imorgon fredag är mässan inte öppen för allmänheten tyvärr, borde kanske ha sagt det.

Senast ändrad av Terrafobica | 26 februari 2009 | 21:35

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja hopp då va det dags å röra på sig till mässan......en heldag med shopa nödvändiga prylar =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, sitter och hinkar kaffe nu för att orka trampa runt en hel dag.  Det ska bli riktigt roligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här kan vara intressant!

Enkel kapsel kan ersätta flottar.

Ett företag i Västervik lanserar på båtmässan i Stockholm en kapsel att krypa in i istället för en traditionell räddningsflotte.

Göran Marström, företagare säger att den är enkel att använda och att sjömännen slipper krångla med livbåtar och bli blöta för att ta sig till flottar. När de ser att det inte finns nån återvändo för fartyget så går man in i kapseln och väntar tills båten sjunkit.
- Jag vet att det redan nu finns ett stort intresse för den här starka men lätta kapseln och bland annat kommer folk från Walleniusrederierna att titta på den på mässan i helgen, säger Göran Marström.

Saxat från skärgårdsbryggan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas att de kommer ihåg att lägga loss från fartyget först bara.  Nu är det 30 minuter till att bussen går. Los mässos, här kommer jag Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför är det bara vissa som får gå idag för och vi andra, vi ska behöva trampa på varandra i vanlig ordning eller oordning.
Man kanske tycker att vi inte har något där att göra? Enligt rapporter från GBG så var det som vilket dagis som helst verkade det som. Skrattande

Kan man inte smyga sig in? Och,
får man fotografera, eller blir man utslängd då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken härlig dag det blev.  Rätt mycket folk men inte alls som det kommer att bli följande dagar.  Tid fanns för att diskutera med folk.  Bavaria 35-an imponerade stort på mig och helt plötsligt känns 31-an som jag köpte på förra årets mässa som en jolle, usch, varför ska det vara så här?  Ryggan blev så full med kataloger och annan porr så att en av remmarna gick av.  Långa inköpslistor har skrivits och detta år som skulle bli ett billigt år, ser inte alls ut att bli det.  Ett mejselset från MG fick jag också, och Stävhammar plåtades.  Just nu sitter jag med fötterna i ett fotbad, de ömmarObestämd

post-13907-1394235799,4839_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lagom hemma efter en kanondag på mässan.

Öm i fötterna, skavsår i händerna och många många steg senare så har man sett det mesta som var av nytta för mig.

Blev ett Nexus VHF paket, div nyttoprylar och en massa annat smått o gott.
Betalade medlemskapet i ssrs med så nu har man gjort en god gärning med.
Däremot såg jag inte till kustbevakningen nånstans... Missade jag dom tro?

En bra pratstund hos MGs monter blev det med.
Summa summarum, en mkt mkt mkt kul mässa.

Senast ändrad av rotorp | 27 februari 2009 | 19:50

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gubbens rygg verkar ha kurerat sig så i morgon blir det jag som sitter med värkande fötter och pustar på kvällen Skrattande.

Var det fler segelbåtar än Bavarian som var roliga att kolla in (är nyfiken på den då jag har sett att de har börjat med en  ny stil som jag tycker ser snygg ut på bild).

Vi har bokat träff med massa seglarvänner som vanligt. Får väl gå till MG och visa mig också, nu har man ju hängt här ganska intensivt ett tag, och varit medlem i 5 år i år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...