Groenling 3 Postad 22 Februari , 2009 Min granne är på jagd efter en liten båt, kanske i 5 m klassen, eller som en Ryds camping, där man kan sova över kanske i en eller två nätter. Priset skall inte överstiga 80 000 SEK, gärna lägre. Hastighet är inte det minsta viktigt, huvudsak det går framåt. Har ni förslag på lämpliga modeller? /Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wallden 0 Postad 22 Februari , 2009 Hej Kan starkt rek Flipper 535HT. Har själv en sådan den går bra och lätt i sjön och en sådan fårdu för 50000-80000 mycket bra båt MVH Wallden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coolbeyron 1 Postad 22 Februari , 2009 Hade en Uttern 495 ht när jag var liten. Med en 40hk motor gjorde den nästan 30 knop, men då botten är så flat så passar den farten bara i lugna vatten. Vid 15-17 knop i marsch gick den bekvämt och drog nästan ingenting. Bäddbar under taket och smidig lucka fram så man slipper gå på skarndäcken. Billig att köpa också: 30-50 tusen. Kolla blocket, där ligger flera stycken. Inte världen snyggaste båt, men den har sin charm. /A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 23 Februari , 2009 Be din granne kolla i min sjöbod och klicka på bildspelet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 23 Februari , 2009 En fin Camping. Dock ligger dom lite högt i pris, tycker jag. Cirka 55-60000 inkl båtvagn tycker jag är max. http://www.blocket.se/vi/20399684.htm?ca=8_s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krille_T 0 Postad 23 Februari , 2009 Jag tycker han ska titta på Flipper 575, en bra förstabåt som har helt OK komfort. Helt klart bland de bättre båtarna från 80-talet, både vad gäller utseénde och kvalitet. Två bor bra men 4 går faktiskt, om än i nödfall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Odman 0 Postad 25 Februari , 2009 Min Havsrocka HT 500 är till salu den är liknande Ryds Camping. Två personer sover gott i den. http://havsrockan.frannostillsvans.com/ där finner du mer information om modellen. Maila vid intresse: john.odman@hotmail.com Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 25 Februari , 2009 Jag brukar alltid rekommendera att man ska köpa en större båt än man först tänkt. Tycker också det är en poäng med ståhöjd under kapellet för att undvika den värsta tältkänslan. Detta innebär en liten kabinbåt. Ganska ny fyrtaktsmotor; http://www.blocket.se/vi/18325344.htm?ca=11_s Någorlunda modern och för båten stark inombordare; http://www.blocket.se/vi/20266816.htm?ca=11_s Mårten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 26 Februari , 2009 Flipper 575, Jofa Winth 555, Ryds camping är hyggliga båtar i ungefär nämnda prisklass, som i alla fall jag kan rekommendera... finns iofs måååååånga fler... utbudet är enormt stort, faktiskt. Egentligen bäst att gå in på exempelvis blocket eller annan säljsite så att man kan börja orientera sig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 27 Februari , 2009 Hur har det gått med båtletandet? Var är det tänkt att grannen din ska bruka båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ovik570 0 Postad 27 Februari , 2009 Vad sägs om en Örnvik570 Dc, drivlinan så gott som ny. Övernattninsbar, B30-penta ny-06, 280-drev tot,renv -07etc etc Har haft otroligt kul/trevligt i denna båt. ska byta upp mig nu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Groenling 3 Postad 4 Mars , 2009 Jag visade honom alla era inlägg, han är rätt så förvirrad nu :-) Båten skall användras i Gtb skärgård och hittills är det inte klart om han vill söka en båtplats eller om han vill traila båten varje gång. Som ni alla säkerligen vet, är det en lång väg tills man bestämma sig Men fortsätter gärna med tips, alla synpunkter är välkommna. MG , alltså ni, hjälpte mig jätte mycket när jag skulle köpa min båt. Sven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 4 Mars , 2009 Skulle han bli sugen på en badanka så ligger en förlängd ca 7-8 meters, nedanför sea sea shopen, låg där härrom året och var ett bra objekt, finns den kvar går den nog att få billigt. Abal, alucon badankor är nog den båt som utnyttjat måtten till max för mesta rymmlighet, min känns trots sina 5 meter lika stor att vistas i som en 5m husvagn sen är ju konstruktionen med flatbotten och 3 vattenfyllda kölar nog det mest stabila man kan tänka sig vippar inget i vattnet hur man än klänger runt på den. Jag får tillökning med 2 ungar lagom till sommaren så ev blir min till salu pga av tidsbrist. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser