Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
Lasse-L

Webb frågan i Båtnytt

Rekommendera Poster

268876.jpgsextant_liten.gif 

I Båtnytt 2/2009

Fråga: Äger du GPS? Ja, svarade 82 %. Ett troligt svar.

Fråga: Kan du hantera en Sextant? Ja, svarade 28 %. Ett helt otroligt osannolikt svar.

Tyst Hur kan Båtnytt publicera ett så osannolikt svar?? Har dom inte bättre koll på sin läsekrets?

Mer än var fjärde skulle kunna navigera med sextant! Har frågat runt i båtklubben, där var det 1 på 18 som kunde konsten för 25 år sen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja men dom som svarade menade kanske inte navigations instrumentet sextant utan en sex tant. Och då tycker jag att svaret kanske är mer rätt..............Cool

Senast ändrad av oceanis | 09 februari 2009 | 16:58

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skrattande Jo men även det svaret är ju lite felvisande, eller är det inte?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske men utgå ifrån att Båtnytt frågat lika många kvinnor som männ. Då innebär 28 % att mer än hälften av gubbarna kan hantera en sextant. Några gubbar är för gamla och några för unga och en del inte intresserade så 28-30 % borde vara ok. CoolCool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har faktiskt ärvt en sextant av min mammas morfar. Innan jag dör ska jag ha provat den iallafall.

Mvh Lasse liten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ska du prova en sex tant du ärvt av din mammas morfar? Jag förstår att det tar emot....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om hälften av det tillfrågade är kvinnor borde ju %-satsen vara betydligt högre. Dessutom är frågan i så fall ställd till fel person. Sex tanten skulle såklart fått frågan så skulle ett korrekt svar framkomma... Själv kan jag varken hantera sextanten eller sex tanten. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad säger att en gumma inte kan hantera en sextant med eller utan mellanslag. Här gäller det att var openminded Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...