Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
snok

volvo penta drev

Rekommendera Poster

jag behöver lämna in mitt drev på genomgång kolla packboxar lager .kan nån tipsa om ett bra ställe att lämna  in drevet till ,i stockholms regionen. snok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Själv har jag använt Lindströms båtvarv på Dalarö. Proffs. Kanske inte billigast, men jag har varit nöjd med kvaliten hittills. Bye växeltätning 2006, topplockspacking 2007, drevrenovering nu i år.

(Har inte fått räkningen från min egen drev-renovering nyss än förstås, kanske blir muttrigare då.)

http://www.lbv.se/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Micab Marin på Lidingö har fixat mitt 290DP-A drev. Med en ganska vag instruktion från mig se till att det fungerar, inte läcker och inte glappar fixade dom det nödvändigaste. Kunde ha kört upp mig rejält men var helseriösa. Har bara fått goda rekommendationer från mina båtbekanta.

http://www.micabmarin.se/

//Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!  Du har redan fått det tipset som tänkte ge

Regal service i Wårby

08-7107500

Dogge

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har två st 280 drev som jag lämnade till MICAB för genomgång. Dom bytte packningar, knutkors och lite annat smått & gott. Detta var tre år sedan... Då betalade jag 17.000:- (x2). Vet inte om det var dyrt eller billigt. Men dom snurrar fortfarande till full belåtenhet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Teknisk kompetens finns massor av hos Micab. Men de är duktiga på att ta betalt. Jag ville byta packning på ett av mina drev och bad dem utryckligen att bara göra det. När jag hämtade båten ville de ha betalt för demontering av drev (vilket man inte behöver göra för att byta packbox på utgående axel). Jag protesterade och fick rätt, det visade sig att drevet aldrig var demonterat. Räkningen blev ändå riktigt fet. Men de flesta skulle nog betalat allting de begärt snällt.

Mitt tips är: åk så långt från Stockholm du orkar så får du både bättre service och lägre pris. Givetvis bör du välja auktoriserad VP firma. Skall drevet plockas isär helt så skall du kolla noga att de brukar göra sådana jobb. Det är inte alla som kan eller vill göra det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har fått räkningen från Lindströms, den var relativt helt OK. Nöjd. :-)

Måste jag fått hjärnsläpp och missat tätningsringen på undre påfyllningen när jag bytte olja förra året. Kört vattenblandat en del av säsongen. :-(

Behövde det inte bytas packningar, tätt vid provtryckning i övrigt, axeln rak, och konan är OK.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det blev björnhammarvarvet ,dom gick igenom drevet 100 procent nöjd.Glad

så nu får man hoppas att det är bara tuta och köra, och vinka till kustbevakningen      snok

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tipps efter att du lämnat in ditt drev för service spill i  slick 50 i drevet. det är att rekomendera,

har själv hatt et 280 drev i 19 år utan att öppna drevet samt att jag sålt båten år 2000 och han har fortfarande ej öppnat drevet. slick 50 säljes av RK verktyg i sundvall som ett tipps.

jag kör ca. 35 motortimmar per sommar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...