Gå till innehåll
lördag 30 november 2024
gotviken

kapelltvätt

Rekommendera Poster

hej! jag har ett kapell på min båt som är från 2005, det är ljusblått och börjar bli lite smutsrandigt.är det någon som vet var man kan skicka iväg kapellet för rengörning och impregnering och om det är värt det eller om man kan göra det lika bra själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

sök på kapelltvätt här på forumet, har läst en del trådar om det där Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Prova först med högtryckstvätt utan något medel, funkar inte det, tag lite vanligt tvättmedel och skrubba med en borste, blås av med högtryck. Funkar för mig, impregneringen håller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Slidemaster funkar kanonbra! blanda med vatten och gnugga in. Jag fixade detta i badkaret. Skölj sedan väl, låt torka och impregnera. Blev som nytt.

http://www.marifix.se/pages/products.asp?node=31&group=87&product=548

Deras kapellfärgningsmedel funkade dock inte så jättebra. Testade på några lappar som jag lägger över fönstrerna. Trots att textilierna var rena och efter färgning imregnerade så fällde dom/släppte färg vid väta. Ngn som har ett bra tips på detta? Mitt kapell är bara tre år gammalt, i bra skick och ljusblått men jag vill ha det i marinblått. Vill inte lägga 20-30000 på ett nytt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har för mig att slidemaster har två olika impregneringar, en vattenbaserad (PTFE) som ska användas efter infärgning och en lösningsmedelbaserad som inte ska användas ihop med infärgning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...