gotviken 1 Postad 5 Februari , 2009 hej! jag har ett kapell på min båt som är från 2005, det är ljusblått och börjar bli lite smutsrandigt.är det någon som vet var man kan skicka iväg kapellet för rengörning och impregnering och om det är värt det eller om man kan göra det lika bra själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 5 Februari , 2009 Hit kan du skicka, http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&search_word=kapell tvätt&geo_area= Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Victorzz 0 Postad 5 Februari , 2009 sök på kapelltvätt här på forumet, har läst en del trådar om det där Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peakpeak 0 Postad 5 Februari , 2009 Prova först med högtryckstvätt utan något medel, funkar inte det, tag lite vanligt tvättmedel och skrubba med en borste, blås av med högtryck. Funkar för mig, impregneringen håller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 6 Februari , 2009 Slidemaster funkar kanonbra! blanda med vatten och gnugga in. Jag fixade detta i badkaret. Skölj sedan väl, låt torka och impregnera. Blev som nytt. http://www.marifix.se/pages/products.asp?node=31&group=87&product=548 Deras kapellfärgningsmedel funkade dock inte så jättebra. Testade på några lappar som jag lägger över fönstrerna. Trots att textilierna var rena och efter färgning imregnerade så fällde dom/släppte färg vid väta. Ngn som har ett bra tips på detta? Mitt kapell är bara tre år gammalt, i bra skick och ljusblått men jag vill ha det i marinblått. Vill inte lägga 20-30000 på ett nytt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dawa 0 Postad 9 Februari , 2009 Jag har för mig att slidemaster har två olika impregneringar, en vattenbaserad (PTFE) som ska användas efter infärgning och en lösningsmedelbaserad som inte ska användas ihop med infärgning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 11 Februari , 2009 Hyggligt Dawa, jag kollar med Marifix :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser