Orris27 1 Postad 28 November , 2008 Hej Du kan räkna med att det tar tid... tog mer än en vecka för mig... men inte ett liv efter det.. kräver minst lika mycket engagemang som detta forum, så är inte fallet. Vi får hålla liv i länken och hoppas på mer engagemang. Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 1 December , 2008 Tjena Peter. Kunde inte låta bli att skicka ett mail till klubben o fråga! Hejsan kära orrrskärklubben! nu känner jag mig lite fundersam,men jag undrar om ni vill ha fler medlemmar eftersom jag inte fått någon mer bekräftelse på att ni accepterat mitt login,ni kanske har så mycket medlemmar redan så ni inte vill ha fler MVH orrskärägare till serienr 7013 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Decoy 0 Postad 1 December , 2008 Kompletterande uppgifter till Kågen tidigare i tråden: Bild på motorn finfin diesel 165hk Drevet är ett 290 duopropp Båten heter Lovina II Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Decoy 0 Postad 1 December , 2008 Jag har jobbat som webmaster och skulle gärna hjälpa till att lägga upp en egen sida för Orrskärklubben eller liknande om ni behöver hjälp med det. Skulle nog gå att få till ganska bra med bland annat ett riktigt forum (till skillnad från detta som maringuiden använder sig av som lämnar en del att önska) där man kan ladda upp bilder och annat. Har precis gått på en 2-månaders pappaledighet(renovera-båten-ledighet så jag har tid över... /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 2 December , 2008 Hej Man kan ha synpunkter med Maringuiden, men kvalitet bygger på innehållet i trådarna och de svar som fås. Min uppfattning är att Maringuiden är en social inrättning med amatörer och de som har högre tankar om sig själv :-). Det mysiga med Maringuiden är att spännvidden är enorm, allt från recept, fiske och glykolpriser. Dessutom lär man känna många trevliga personer, som man troligtvis inte kommer att träffa men är Guidekompisar. En ny Orrskär sida.. kräver engagemang och jag tror inte att Jalmar och jag kan överträffa befintliga forum, men det är min åsikt. Vi får fortsätta att svara på glykol och vilket ankare har du trådar Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 2 December , 2008 Det var inte maringuiden jag menade utan orrskärklubben.Maringuiden är precis som du skriver Peter ett ställe för alla båtfantaster,tycker att det faktiskt kan vara riktigt underhållande att läsa vissa inlägg.Däremot kanske orrskärklubben skulle bli jätteglada om det kom någon med gnista och fick igång sidan men som sagt krävs det nog mycke angagemang men för mig så skulle det räcka med att kunna få ett login så man kan skriva lite i forumet. Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Decoy 0 Postad 2 December , 2008 Den tekniska kvaliteten på ett användargränssnitt och/eller bakomliggande system för ett internetbaserat forum har ingenting med forumets innehåll att göra. MGs forum är i min mening det bästa svenska forumet för småbåtsägare vad gäller aktiva medlemmar och deras inlägg och jag följer dagligen nya och gamla trådar som postas där(här). Men själva forumets teckniska uppbyggnad är katastrofal och användarvänligheten är tyvärr rätt amatörmässig. Ta tex den totalt värdelösa sök-funktionen... Varför man inte använder sig av ett bättre gränssnitt tex phpBB är för mig en gåta. http://www.phpbb.com/ Men nu blev det Off-topic som fasen här. Sorry! /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 6 December , 2008 Tjena orrisar Peter undrade hur jag fått bredare sitts i aktern och det är nog inte min förtjänst utan de som ägt båten tidigare.Men det jag har kunnat förstå av alla bilder man försökt hitta från orrskärbåtar så är mitt motorrum lite smalare än de som har kassetten vilket kan vara svaret på varför de har kunnat gjort något bredare sitts. Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 6 December , 2008 Tjena orrisar Peter undrade hur jag fått bredare sitts i aktern och det är nog inte min förtjänst utan de som ägt båten tidigare.Men det jag har kunnat förstå av alla bilder man försökt hitta från orrskärbåtar så är mitt motorrum lite smalare än de som har kassetten vilket kan vara svaret på varför de har kunnat gjort något bredare sitts. Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 6 December , 2008 Måste även jag ställa en fråga om någon sett min typ av pentry i någon annan båt. Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 6 December , 2008 Kör en bild till Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 6 December , 2008 Fint erbjudande av Micke. orrskärklubben.com skriver på sin sida: Orrskärklubben som bildades 1985, har som ändamål att tillvarata medlemmarnas intressen i anslutning till båtlivet, att verka för medlemmarnas trivsel och rekreation samt att verka för ett gott kamrat- och sjömanskap. Jag tycker det låter sunt,hoppas ni får kontakt med dom, för att få till ev, förändringar i en redan befintlig sida. MVH Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 9 December , 2008 Ingen som sett detta pentry i någon orrskär? Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 13 December , 2008 Så.. nu har man legat i ide någon vecka... för mycket med jobb och hus som strular. Om jag inte har helt fel så fanns Orrskär även som halvfabrikat, vilket innebär att många modeller ser olika ut. Jag har tittat på en hel del modeller (till salu båter på Blocket) för att hitta inspiration till vår båt, med din modell har jag aldrig sett. Var inne i båten idag en stund, men det var kallt och inspirationen försvann ganska snabbt Har som sagt var problem med hydralstyrningen (passar inte) och Marinshoppen i Älvsjö är väl inte världens snabbaste att återkoppla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tomten-jr 0 Postad 27 December , 2008 Kanon intiativ, det behövs verkligen mer orris snack. Funderar på att byta motor i min 850 svårt val mellan en 41 el en D3 190. Någon som har tips ideer så tar jag dem gärna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 27 December , 2008 Idag har jag i alla fall fått till adapterplatta,Men ska jag ha detta o titta på ett tag så får jag måla om struten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nocte 0 Postad 27 December , 2008 Sådärja, ser ju riktigt fint ut. Senast ändrad av Nocte | 27 december 2008 | 23:34 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 29 December , 2008 Det ser gött ut, nu rycker vi drevet på nyårsafton. Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nocte 0 Postad 29 December , 2008 Tycker jag att ni ska göra. Gärna på kvällskvisten. Det är ju som bekant då man är som starkast. /Christian Senast ändrad av Nocte | 29 december 2008 | 19:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 29 December , 2008 Hej Christian, svarade dig ang drevet. Gott Nytt på er. MVH Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nocte 0 Postad 29 December , 2008 Nja, det var nog någon annan med det otroligt fina och kraftfulla namnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 29 December , 2008 Ok men håll till godo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aland 1 Postad 29 December , 2008 Kul med en orrskär tråd. Jag köpte min orrskär 850 jan-05. Det var ingenting gjort på den sen -82 då den lämnade fabriken. Den hade förvarats inomhus en hel del även på sommaren, så den hade inte gjort så många sjömil. Det blev en hel del polerande för att fräscha upp den men resultatet var värt varje svettdroppe Jag körde med den en säsong och sen bytte jag motor. Fick tag på en beg Ad-41, det blev helt annan båt med den motorn. Tidigare var det en 130 hk aqd-40 i den. Har byggt om köket i den satt in ugn, byggt takkonsoler med plats för stereo och vhf logg/lod samt övrigt. Nytt kapell blev det förra sommaren. Är mycket nöjd med denna båt. Hade tidigare en Finnsport -650 men den växte vi ur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jokern 0 Postad 30 December , 2008 Hej Jag är en nybliven Orrskär 27 ägare och tyckar att det är kul att du startat en orrskär tråd Man kan ju behöva lite tips och få lite ideer från andra i samma situation Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 30 December , 2008 Jasså De tycker du.Välkommen på maringuiden förresten.Skickade med en bild från något du kommer ihåg (kanske) Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nocte 0 Postad 30 December , 2008 Jodu, det glömmer man inte i första taget. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Orris27 1 Postad 31 December , 2008 Önskar Er alla ett Gott Nytt År, om några månader är det sjösättning, dags att hamstra diesel?? Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 31 December , 2008 Gott nytt år själv. Måste kasta in en en bild på drivplattan jag skall ha.Fick svarva en distans på 32 mm för att få ut den en bit från svänghjulet,Så imorrn blir det till att borra och gänga så den inte behöver sitta med tape. Mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 31 December , 2008 En bild på ritningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nyfiken11 1 Postad 2 Januari , 2009 Bra med ritningar, tack för senast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser