Yamma 0 Postad 31 Oktober , 2008 Hej! Är på g att köpa en F68. Är det någon som har åsikter/erfarenheter av en sådan? Jag hade tänkt ha en 200 hk motor på den. 250 hk är största tillåtna motor på den, men redan med en 200 hk så når man toppfarter på ca 45 knop. Det känns ganska lagom eller vad tror ni? /Mathias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 31 Oktober , 2008 Det är nog få som har egna erfarenheter från Finnmarins nya F-serie. Eftersom frågan varit uppe ett tag och jag var nyfiken. Gick jag in på Finnmarins hemsida i Finland och tittade vad de hade att säga om båten och ifall det fanns tester. Det fanns fyra tester, två finska, en norsk en och tysk. Över lag skrevs det att F68 verkade vara en bra DC. När det gällde vilken motor man skulle ha så verkar det som om den med 250 hk gav en toppfart på ca 47 knop och 200 hk lite drygt 40. En vettig marchfart låg någonstans kring 30 knop då motorn (200hk) knappt hördes. Båten gick bra i sjön, kunde emellertid vara lite jobbig i sidsjö (och vilken är inte det). Konkussion; bra dc men båten lär inte göra 45 knop med en 200 hästare ifall det inte är helt rent ombord, ingen soppa och inga ombord och var mentalt förbedd att ligga kring 30. Lycka till med båtköpet/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lolle 0 Postad 31 Oktober , 2008 Läste testet F 68 mot Yamarin 68 dc. F 68 klarade inte av yamarin men fick nog godkännt på många punkter, men hade också många minus punkter jämfört med yamarin.Bränsleförbrukningen var avsevärt mycket högre på F 68 i alla farttester.På marchfart var förbrukningen iögonfallande stor jämfört med yamarin båda båtarna hade 250 hk på gaveln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yamma 0 Postad 1 November , 2008 Hej Jag kan hålla med om att Yamarin 68 känns lite vassare. Men inte så mycket vassare så jag är redo att betala 150tkr till. Testet med fart/förbrukning skulle jag gärna ta del av. Hälsningar Mathias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 1 November , 2008 Sök upp finnmarins hemsida där hittar du din F68 och därmed också de tester som fanns då jag gick in dit. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser