Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Trahandlarn

Renovering - boktips?

Rekommendera Poster

Mitt fynd från i våras, en Marieholms Concorde, har nu kommit ur vattnet och ska få sig en rejäl översyn. Jag har tänkt plocka isär den fullständigt, renovera motor/drev, byta elsystemet och inredningen, lacka skrovet, kort och gott det mesta Glad Det finns ju massor med information i ämnet på nätet men jag skulle gärna vilja komma över en lämplig bok eller två som introduktion... Jag är fullkomlig nybörjare i ämnet men har inte tummen mitt i handen. Någon som har några bra tips?

Mvh,

/Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns en senare bok, alternativt utgåva av denna som heter Att vårda plastbåt av samma författare. Vet inte om den kommer med något nytt.

För två år sedan var jag i samma läge som du och kunde konstatera att det vimmlar inte av böcker i detta ämne.

Du får läsa lite här och där, men framför allt så är projekt-trådarna en nästan outsinlig källa till tips. Kolla dem på Bryggsnack, Boatsite.se, Boatlife.se, och liknande siter.

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, det verkar onekligen en smula skralt... Jag har i alla fall hittat ett par stycken som jag tänkte förkovra mig i under helgen. Sen får man nog fylla i luckorna på nätet i diverse forum och bloggar. Jag återkommer med rescentioner när jag har läst lite!

/Magnus

Senast ändrad av Trahandlarn | 31 oktober 2008 | 10:57

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...