Ivansen 0 Postad 13 September , 2008 Jag tänkte ordna lite teambuilding med min arbetsgrupp på jobbet och ta ut dem på en tur med båten. Jag skulle vilja ge dem några praktiska problem att lösa. Förutsättningarna är följande: Vi är 7 personer, alltså 6 undertecknad. Alla är civilingenjörer, varav en doktorerat i fysik. Alltså hyfsat klipsa herrar (och dam). Två har egen båt, men nyttjar dem rätt sparsamt. Min båt är utrustad med plotter, ekolod, radar, kompass, VHF, logg, sjökort och transportör. Den marchar sisådär 9 knop. Jag skulle vilja dela upp gänget i två lag om tre personer vardera, och ge dem uppgifter att lösa som inkluderar navigation och probemlösning. Till sin hjälp ska de använda de instrument som står till buds. Jag tror ingen har begränsat radiotelefonicertifikat, så jag vill inte att de ska sända på VHF:en, däremot är det helt i sin ordning att ratta in någon kanal och lyssna. Jag har både en fast och en handhållen VHF, så jag skulle teoretiskt kunna ge dem ledtrådar över radio. Har ni några roliga idéer på hur man kan lägga upp en sådan tävling? Låt säga att den ska ta högt 1-2 timmar totalt för bägge grupperna. Sedan blir det grillning och kontemplation över ett par öl! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Donna-Lee Postad 13 September , 2008 Ge dom ölen först, jag lovar att det blir roligare iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 14 September , 2008 Finns det ingen simulator att hyra? Flygvapenmuseet i linköping har en JAS simulator, det borde bli mer rättvist om ingen har flugit förut. Plåtslagare! Senast ändrad av sativa | 14 september 2008 | 12:45 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivansen 0 Postad 14 September , 2008 En av killarna har flycertifikat så det skulle inte bli rättvist. Sedan var poängen att vi skulle ut på sjön, tävlingen är tänkt som en krydda på turen. Jag tror min fråga gäller hur navigationstävlingar brukar vara upplagda. Jag har aldrig deltagit i någon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbe62a 0 Postad 18 September , 2008 Hej! gör en navigeringsorientering. först framme blir fullast Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 18 September , 2008 Fimpa plottern ;-/ eller iallafall låte den logga var när hur, men utan att dom kan se det på skärmen.. Ge dom sedan ett utgångsläge och sedan kurs och distans till mål 1,2,3,6.8 osv varva med att bara ge kurs och tid på ett eller två ben i slutet... låt dom beräkna farten med spottlogg osv Närmast ditt planerade mål vinner den deltävlingen. På land kan man tävla med tampar, hinkar, eller varför inte rugby/basket mm med en fendert... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
080918 0 Postad 18 September , 2008 Men Hallå Var dom inte civilekonomer! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 1 Oktober , 2008 Usch... tånaglarna krullar sig när jag hör ordet teambuilding... Snacka om att sälja konserverad gröt med bra reklam!!!! Hur tror du att du ska bygga ETT team genom att dela upp det i två, och dessutom själv stå vid sidan av och titta på? Lösa problem? Gör ni inte det på jobbet? Jag har inget emot lekar för vuxna, men kalla det för guds skull inte teambuilding.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sativa 0 Postad 11 Oktober , 2008 Hoppas att det gick bra o att alla är hemma o välmående, ett tips på vad ni hittade på vore välkommet,vi är ett gäng plåtslagare som funderar på ngt ,men det får nog bli brännboll eller runka bulle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser