t16u 0 Postad 6 September , 2008 Nu var det dags igen! När vi var ute för ett tag sen och stod still med motorn igång märkte jag att plötsligt blev motorljudet mycket lägre precis som att någon utav 4 cylindrar hade lagt av att tända. När jag sedan lade i en växel så gick motorn hackigt och skakade en del och när jag testade att dra på full gas så gick den i max 5-10 knop istället för 35 som den vanligtvis gör. Jag testade sen dagen efter att åka iväg och den betedde sig precis som vanligt tills efter någon minut så förlorade den all kraft. Jag tänkte kolla tändstiften men kan det verkligen vara dessa som är felet med tanke på att den gick som vanligt en stund när den fick vila över natten? Kan nämna att det fanns ett fel innan detta hände som gjorde så att motorn inte gick att stänga av med nyckel utan man var tvungen att choka eller dra ur soppaslangen. Tänkte att det kunde vara något elektriskt fel som gjorde att den stängde av strömmen till 2 cylindrar eller något i den stilen. Motorn är troligtvis från 70 talet. Mvh/Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 6 September , 2008 kanske har blivit sur vid chokning prova att byta tstift. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser