tobbz 0 Postad 5 September , 2008 Kollade på en finare båt igår, en flippter 510 Ht med yamaha 50 hk 2 takt -91. Första frågan är ju : Min plotter, en lowrance 5300 Igps med inbyggd antenn. Kommer denna att funka i båten utan extern antenn eller inte ? Nästa fråga : Hur många ampere kan motorn leverera tror ni ? Någon idé att ha 2 batterier för strömförbrukning ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Krille_T 0 Postad 5 September , 2008 Plottern blir det nog inga problem med, har kört Garmins 292 plotter i min förra flipper 575:a utan några som helst problem. Vad gäller motorn har jag ingen uppfattning om vad den kan leverera men visst måste den orka att fixa laddning till två batterier. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 5 September , 2008 Om du bara ska använda batteriet till att driva gps, ekolod o starta motorn med så tycker jag inte du behöver 2 batterier. Ska du däremot ha en stereo i båten som du spelar på när ni ligger o solar, eller ett kylskåp eller tv - då behöver du 2 batterier. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser