Gå till innehåll
fredag 27 september 2024
christoferrosengren

Vilken färg skall bensinen ha?

Rekommendera Poster

Jag har haft problem med att min VP gått ojämnt. Igår rensade jag bensinfiltret och bränslet va rött/rostigt och det fanns en massa beläggningar i vattenavskiljaren som va rödkletiga. När jag hällde ut några droppar i vattnet så blev det mjölkvitt?!?! Någon som varit med om liknande. Efter att ha bytt filtret körde jag igen men den gick fortfarande ojämnt och bränslet i glsakoppen såg nu nästan vitt ut. Kopplade över bränsleslangen från den fasta tanken till en lös reservdunk och motorn gick jämnt som en klocka :-) Nu blir det till att rengöra tanken.

 

Vilken färg har vanlig 95-oktan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tja!

Kolla nästa gång du tankar bilen. Den ska ju vara mer lr mindre transparant. Rött kan det bli av rost. Litervis med K-sprit (rosa) kan ju missfärga lite. Men som du säger så går den ju bra med bensinen i den lösa dunken. Töm tanken är mitt råd. Byta samtliga filter samt köra igenom rengörning i motorn så det inte sätter sig fast i rör mm...

 

// S

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kopplade över bränsleslangen från den fasta tanken till en lös reservdunk
Hur svårt kan det vara att kolla färgen på bensinen i reservdunken, där har du ju svaret Oskyldig

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

hur har du tankat förut ?,  från dunkar eller sjömack ?

jag tankade från jeepdunk och fick en otrevlig upplevelse när jag ser hur röda flagor innifrån dunken följer med soppan ner i min fasta tank

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Frågan är väl om du behöver rengöra tanken, förhoppningsvis räcker det att tömma den och fylla upp fräsch bensin.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köper du i en tank o sen heller ner i din båttank, kan jag rekommendera att köpa tratt med inbygdd sil!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...