KillerBoo 58 Postad 16 Augusti , 2008 http://www.expressen.se/nyheter/1.1266905/63-aring-skot-battjuv Ja.... är det rätt väg att gå? Personligen tycker jag inte det är värt det... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 16 Augusti , 2008 Satt precis och läste den artikeln.. :-) Vet inte vad jag ska säga.. men som båtägare tänker man ju i alla fall att det var rätt åt tjuven. Om jag ertappade någon vid min båt skulle jag nog inte vara så värst glad jag heller. Nu var det ju hans grannes båt.. men nästa gång kanske det hade varit hans egen.. Hade i alla fall om det varit min båt varit glad över att han varit uppmärksam och även gjorde något åt saken, än att höra senare att han sett dom och låtit dem smita. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 16 Augusti , 2008 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3112546.ab Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TenZer 1 Postad 16 Augusti , 2008 Helt rätt, ge kräken vad de tål! Satt och snackade med en kille från ett försäkringsbolag i fredags och efter det sä är jag helt inne på linjen att det är värt att skada fysiskt för att få fast dem! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 17 Augusti , 2008 Det omvända brukar ju inte vara så märkvärdigt utan mer eller mindre accepterat och ger oftast inte ett dugg straff. Alltså där tjuven drar kniv, hotar, skär och sticker ned ägaren. Är man tjuv så har man gjort ett medvetet val och är laglös. Hade inbrott i min husvagn för ett antal år sedan. Campingägaren kom på dem (vi var hemma då, åkt 1 timma tidigare) Campingägaren försökte hindra tjuven som då släppte bytet och drog fram en stor kniv och lovade använda den. Tur att campingägaren backade och släppte fram tjuven som utan tvekan hade stuckit den i honom för att kunna fly med ett par flaskor sprit och grabbens radiostyrda leksaksbil. Tjuvarna kom undan i en vit skåpbil, endast med grannens TV. Vi däremot fick vi en husvagn med sönderbrutit lås, självrisk att betala och extra resa till kusten för att gå igenom vår vagn och fixa nytt lås mm. Hatar dessa djur som ger sig på andras saker. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 17 Augusti , 2008 Kommer man på nån så vette väl fan hur man skulle reagera... Att slå halvt ihjäl dom (eller helt med f den delen) är säkerligen ingen förlust, o man blir väl hjälte på kuppen, men... som Ringhede sa, det är ju bara kriminella som kommer undan rättvisan om man tar kål på nån.. så min åsikt står kvar, om än kluven: Det är knappast värt det. Vad har man f nytta av båt, bil, husvagn osv om man ändå sitter inne, stämplad som mördare... Men om nån annan gör det, då hejar jag på hehe. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 18 Augusti , 2008 Här är någon eller några till som skulle ligga riktigt risigt till! http://www.corren.se/archive/2008/8/18/junf7u7sn5y8lys.xml Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 18 Augusti , 2008 Visst vill man piska upp dom. Men från det till att skjuta dom i ryggen med hagelbössa. Nä då har man gått för långt, långt mycket för långt. /B Senast ändrad av Bosse | 18 augusti 2008 | 16:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 18 Augusti , 2008 Visst är det fel att skjuta folk i ryggen. Men att stjäla andras saker eller förstöra bara, vad har de då för nytta av sakerna? Håller med, Nä då har man gått för långt, långt mycket för långt. Polisen skiter i dem, de sitter inne och hoppas de ska komma med på en fartkamera. Stoppa de jävlarna. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anemos_ 1 Postad 18 Augusti , 2008 Du som är KILLER BO, håller på att skjyta dig ? Jag är en djurvän, man får inte skjyta Djur, men vad dig anbelangar, tar jag inte ställning till ! Killer boo skrev :Personligen tycker jag inte det är värt det... Ja det var skönt att veta att KILLER BOO inte gåt och skjuter sig hjälv ! Senast ändrad av Anemos_ | 18 augusti 2008 | 17:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 18 Augusti , 2008 Hej Arvo, det var ett tag sen du skrev något. Välkommen tillbaka till verkligheten http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=4089248 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3117552.ab Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anemos_ 1 Postad 18 Augusti , 2008 Tack för det Finn Speed, men detta som här skrives är verkligen ingen verklighet !! Det är i högsta grad en virtuell värld här på MG. Nästan, av alla frågor som ställs här på MG, verkar det nästan vara första klassare, MENAR INTE FÖRST CLASS, men i skolan för en 6-7 åringar ! Ja, ju, nog finns det en och annan EXPERT OCHSÅ ! Men alla är inte födda som experter HI ! Senast ändrad av Anemos_ | 19 augusti 2008 | 13:14 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 18 Augusti , 2008 Långt ? Ja det var nog fel på den hagelbössan för den räckte inte riktigt fram. Varför i helvete ska man spara på drägg för? Dessa skiter ju i allt och alla och hamnar dom inför skranket så blir det bara en klapp på axeln och släpps för att sedan fortsätta sina ilgärningar och leva på biddrag. Nä fan han skulle ha laddat med Miragehagel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 18 Augusti , 2008 Ärligt talat.... Skulle DU skjuta ihjäl nån för nåt materiellt? På riktigt... Blod.. hjärnsubstans... tarmar o grejs överallt Det är lätt att tycka att ANDRA ska göra det, men skulle du själv ta livet av nån som säg.... pallar dina äpplen? Eller kanske det är f lite? Kanske han snor en glödlampa? Var går gränsen? När skjuter du? På riktigt alltså. Inte med ord i ett forum, utan när avslutar du någons liv? När du är säker på att han snott nåt, eller när du tror att han tänker sno nåt? Get real! Lätt att heja på nån annan, men skulle du själv skjuta/knivhugga/yxhugg/baseballbehandla någon ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 18 Augusti , 2008 Jal fatar innt ricktitt fa do menarr? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rovarn 0 Postad 18 Augusti , 2008 Jag var med om en incident en vinter för några årtionden sedan då en större fest anordnades av samhället vi befann oss i, vi var ett gäng som var där och skulle efteråt gå hem till en i sällskapet som hade villa strax utanför samhället. Väl framme vid villan anades oråd då en av fönsterrutorna var krossad, den som av oss först gick in i huset var en normalstor men väldigt stark kille som fick syn på en okänd man ligga i soffan. Den okände mannen blev upplyft i sina öron, utburen ur huset (i öronen) och utkastad på tomten. Väl där började han snörvla och snyfta att han bara ville ha värme, han hade varit på samma festlighet och skulle gå hem till sitt i grannbyn några kilometer längre bort men börjat frysa. Han hade knackat på men ingen öppnade då tog han sig in genom fönstret och gick och lade sig på soffan. Han lämnade sitt namn och telefonnummer och legitimerade sig innan vi skickade hem honom med taxi och han betalade allt han förstört i huset och lite till. Ingen anmälan av händelsen gjordes. Här hade ju historien kunnat sluta, men frun i det drabbade huset kände sådan olust och osäkerhet efter händelsen, att någon för dem okänd hade brutit sig in i deras hem, att de senare tvingades sälja huset och flytta till ett annat. Frågan är vad som hade hänt om skjut-dem-attityden hade funnits när vi kom till kompisens bostad? Husägaren hade tagit bössan och skjutit killen som låg i soffan, han som egentligen bara hade tagit ett glas eller två för mycket och frös utav hel_ete och i vanliga fall är en hygglig prick med familj och barn men som gjorde en dumhet... Om detta hade hänt skulle frun då kunnat bo kvar, hade inte känsorna av olust och osäkerhet ändå infunnit sig? Nja, skjuta eller slå ihjäl någon med berått mod skulle jag nog inte kunna gjöra för en stöld, däremot hade jag nog kunnat låta knytnävarna tala om jag kommer på någon att stjäla bilen, båten eller annan egendom, min eller grannens har egentligen ingen betydelse... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 18 Augusti , 2008 Rovarn skrev, bl.a Nja, skjuta eller slå ihjäl någon med berått mod skulle jag nog inte kunna gjöra för en stöld, däremot hade jag nog kunnat låta knytnävar kunna tala om jag kommer på någon att stjäla bilen eller båten, min eller grannens har egentligen ingen betydelse... Vettigt!! Senast ändrad av KillerBoo | 18 augusti 2008 | 21:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 18 Augusti , 2008 Jag är ganska säker på att det inte var i berått mod han sköt. Byn har varit utsatt för att antal stölder tidigare som polisanmälts. De poliser som är i tjänst gör säkert ett bra jobb men de är för få. Prioritering kallas det visst för Till slut får man nog. Sinnet rinner över. Det är säkert inte sista gången det händer. Ett hagelskott på 80-100m meter är nog mer en varning än avsikt att döda. Fan vad kvinnan som var med ska ha sprungit i skogen Senast ändrad av FinnSpeed | 18 augusti 2008 | 22:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 18 Augusti , 2008 FinnSpeed: Nä, mitt inlägg var mest riktat t Rovarn för att hans åsikter var vettiga OCH realistiska.. många här pratar som om dom gladeligen skulle skjuta nån som snott nåt. Visst, stryk o annat förtjänar dom, ja även ett skott i nacken, men min poäng var mest att det inte är värt eländet som vanligt folk råkar ut för om man tar till vapen. Det är ju bara kriminella tattare som kommer undan lindrigt, vi vanliga dödliga riskerar bara att förstöra våra egna liv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TeamHurt 0 Postad 18 Augusti , 2008 Undrar om 38a åringen verkligen fick så mycket bly i sig om det nu var på 80m håll. Träffbilden blir rätt stort och haglet mycket utspritt. Var själv med om en motorstöld för nått år sen. Vi tog dem på bar gärning i princip (väldigt komplicerat berätta allt skulle ta evigheter). Men trots 4 st vittnen, vi träffade på de 3 tjuvarna inom båtområdet inom 30 min. polisen hann också komma. Tillläggas ska att detta ligger 3 mil utanför stan i en skog en tidig morgon på en söndag vid 06:00, så det är inga folk där då. Brukar knappt va folk där över huvudtaget. Så klarar sig varenda j'vel och gissa på vad jo. Att finger avtrycket på motorn stämde inte överens på tillräckligt många punkter det saknades 1 eller 2st punkter. Fy F*n . Till och med polisen fattade att de var dem men bevisen räckte inte till. För att just i sverige ska fler punkter stämma överens, om det varit i danmark eller i något annat av de flesta grannländerna i europa hade dem blivit fällda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 19 Augusti , 2008 Jodå! Helt rätt! Det är sällan man blir glad av kvällstidningar men den här gången blev jag det. Fanns det någon fond för killen som sköt så man kan skicka ett uppmuntringsbidrag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 19 Augusti , 2008 Ha ihjäl är kanske att ta i. Just den här personen fick lite blyhagel i baken på långt håll och är väl på benen mer eller mindre direkt dagen efter. Man får väl ta i lagom mycket, meningen är ju att få tag på vederbörande och se till så han/hon inte smiter. Annars är det kanske dags att utvidga det gamla talesättet skjut / gräv / tig??? :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ruffhaggan 0 Postad 19 Augusti , 2008 Börjar vi försvara med vapen blir ju tjuvarna oxå mer rädda när dom gör sina brott. De tar det säkra före det osäkra och skjuter dej och din familj och sen tar det dom vill ha. Se bara hur det går till i USA. Vill vi verkligen det? Och jo, visst blir man förbannad så in i helvete på idioter som inte fattar att man har slitit för att kunna köpa sina grejer. Men tänk efter - blir vapen vardagsmat, så kanske man skulle kunna ta till vapen och skjuta ihjäl en vän för en struntsak. Hur mår man då? Nej, sånt blir inte bra. Man måste försöka överlista de små liven, det tror jag på. Senast ändrad av ruffhaggan | 19 augusti 2008 | 22:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommpa 0 Postad 20 Augusti , 2008 Hur många gånger har man sagt...det borde vara skottpengar på dom?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 21 Augusti , 2008 http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=3918138 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 21 Augusti , 2008 Ibland straffar gud direkt. Detta hände i USA. 3 snubbar snodde en motorbåt och var ute å buskörde. De avslutade färden med att köra upp på land för att sedan tända på båten. De skulle sedan ge sig av därifrån. Det enda kruxet var att de hade kört upp på en ö, och kunde inte ta sig därifrån. Polisen kom bara o plocka upp dem. Kanske en annan tråd, men ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 25 Augusti , 2008 visst är steget långt....men o andra sidan, vad kan man göra på det avståndet med den åldern och dessutom flyende tjuv... Dessutom är det nog så att om gubben vart närmare skulle han sannerligen ha misshandlats etc etc. Med dagens polisiära utredningsresultat känner tjuven sig säker på att slippa straff/åtal, dock tänker sig nog några för en extra gång nu. All heder åt gubben! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 25 Augusti , 2008 Det finns en viss skillad här väl. Nämligen kontroll på situationen..och kontakt med vederbörande gärningsman. Det är hur man använder våldet som är avgörande tycker jag. Ett slag med handen kan vara lika dödande som en svärm hagel. Allt är slumpen.... Valet av hagelgevär kanske inte var så bra, en kula i benet skulle varit bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 25 Augusti , 2008 Detta hände för ett par dagar sedan... http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Karlskrona-Batinbrott¬isid=30054 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 25 Augusti , 2008 Det var väll ett båtforum, eller? Varför tar du då upp historier om bilar. Lätt att klandra andra. (syftar till tråden om virus på forumet) /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser