Wilderwein 2 Postad 15 Augusti , 2008 Hej jag undrar var kontakten till varvräknaren är placerad på VP 5,7. Det skulle vara bra om någon ville förklara var ja hittar den. Har försökt söka här och på google utan resultat. Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 15 Augusti , 2008 grå signalkabel för varvräknaren skall anslutas till plus på tändspolen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wilderwein 2 Postad 15 Augusti , 2008 Okej, tack så mkt, det är alltså där man brukar få korresion? Ska putsa lite där då. Mvh: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 18 Augusti , 2008 ÄR du helt säker på det?? På bilar och utombordare JA, båtar med innombords V8 - NEJ. På Mercruiser, OMC, VolvoPenta kopplas varvräknaren i orginalutförande till generatorn !!!!! /RC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RDauksz 0 Postad 18 Augusti , 2008 Hmm jag har inte haft någon volvo v8 men både OMC och Mercruiser (= cheva dom med) och på mina motorer har alltid varvräknaren varit kopplad till tändspolen. Det går ju att använda generatorn med, och satt den där så skall den tillbaka dit men vid ny montering av en varvräknare så funkar både och, man behöver bara ha koll på hur många pulser det är per motorvarv vilket kan vara trickigt på generatorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wilderwein 2 Postad 25 Augusti , 2008 hej igen! Jag vet inte vem som har rätt, för jag hittar inte kontakten var jag än tittar. Ingen som har en bild att visa. Skulle vara väldigt tacksam. mvh: Kareem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser