Gå till innehåll
onsdag 11 december 2024
PejPej

Motorstopp Perkins 4108M

Rekommendera Poster

Hej därute !

Har någon en aning om vad som hänt. Har en Ansö med ovanstående motor som jag kört felfritt sedan sex år tillbaka.

Jag har bytt bränslefilter och luftat systemet i våras före sjösättning har sedan nyttjat båten under juni juli utan problem, ikväll när vi skulle ut igen så startade den som vanligt, vi lade ut och åkte ca 400 meter sedan dog gasen som om man drog ner reglaget för att kort gasa igen och sedan dog den. därefter driver den bara runt ingen närhet till tändning.

Har ca 35 liter bränsle kvar ca kvarts tank,

Vid bränsle pumpen har den droppat lite under några år ca några dl. per flitigt använd säsong, kan det vara tjuvluft ?

Ideer ?? mottas gärna och snarast vi vill ut igen.

MVH Pelle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova om det hjälper med att lufta motorn. Den läckande matarpumpen skall du nog försöka få fixad; troligen suger den in luft i systemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Byt pumpen, suger förmodligen lite luft där. Hade själv exakt samma problem för en del år sedan och luftade enligt konstens alla regler men inget hjälpte och då var läckaget på min pump bara försumbart. Ny pump, ganska billig vill jag minnas, och problemet var borta. Lycka till!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...