mosman 0 Postad 10 Juli , 2008 Hej! Håller på att fixa sötvatten systemet i båten (Nimo 22 med en Volvo aq 130) Där den gamla cirkulationspumpen(Elektrisk) har pajat.På den pumpen står det ingenting om liter/min,så jag undrar om någon har koll på hur pass kraftig pump som behövs. Mvh/OlaSenast ändrad av mosman | 10 juli 2008 | 10:03 Senast ändrad av mosman | 10 juli 2008 | 10:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
totta 0 Postad 10 Juli , 2008 http://www.martec.se/ sök här , där finns pumpar.. LYCKA TILL.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mosman 0 Postad 10 Juli , 2008 Hej!! jo jag har varit i kontakt med Martec dock med dåligt resultat,så jag provar här där det finns mycket kunskap:-) Vill bara veta hur många liter/Min som ska pumpas runt i systemet för att hålla ner tempen på motorn. Mvh/Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 11 Juli , 2008 Det beror på väldigt mycket, men vilken slanganslutning har du? Men skaffa den pump med högtst kapacitet i förhållande till din slanganslutning. Ju högre flöde ju bättre kylning. Mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser