Gå till innehåll
fredag 13 december 2024
Christophe_d

Motorrumsfläkten hörs men suger inte

Rekommendera Poster

Hej,

Tyckte att motorrumsfläkten lät lite annorlunda och när jag tittade närmare på den, så känns det inte att den fungerar trots att den snurrar. För var det liksom att man kände vid det lilla gallret att det kom ur luft och nu inget.

Christophe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget som ligger ivägen och täpper till luftströmmen? Säker på att fläkten snurrar så inte själva propellern släppt från motorn eller nått?
Kan ju även vara motorn som börjar ge sig, dåligt batterispänning eller slitna kontaktytor varpå den snurrar långsammare och du inte tycker dig känna någon luftström.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är nu så att jag inte har tittat nogrant, men själva axeln snurrar, men inte propellern. Det låter nog som du säger att propellern lossnat. När det har slutat regna ska jag ta en tit på båten och lossa flläkten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp en ny på Biltema..där är det billigt.Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har precis bytt till en fläkt från ovannämnda firma och är hel nöjd.

//Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har köpt båten som ny ifjoll. Det går föhoppningsvis på garantin. Annars kanske lite farligt att vänta till åtgärdat och bättre köpa ny på Biltema?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

om du är rädd för besinångor ,så öppna motorhuven en stund innan du startar.

och butiken säger någ bara att du inte får använda båten till den är ok.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett varningens ord... bensinångor är tyngre än luft, dvs det räcker inte att öppna motorluckan!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lyfter alltid på motorluckan och LUKTAR runt motorn innan start . Kan säga att ,luktar det bensin så är det något fel . Min V8 luktar INGET . Tycker det är ett bra tillvägagångs sätt för alla vet hur bensin luktar och känner doften på en gång ...eller hur !!!?!?!? 

kan vara lätt och tro att det kan/ska lukta i ett motorutrymme , men ack ej ! Flört

post-11345-1394235514,156_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var mycket riktigt propellern som har lossnat och trillat ner. Nu funkar den igen!

Tack för tippsen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...