Gibson55 0 Postad 18 Maj , 2008 Någon som känner till Fjord 23? Träffade en kille i går som skulle sälja en. Han saknade uppgifter på båten. Den skulle vara körd 30 timmar mestadels på tomgång vid bryggan. Behövde en hel del puts efter att ha stått i ett båtskjul i många år annars helt felfri. Jag är intreserad av data på vikt osv. Ska själv inte köpa båten bara båtskjulet, så jag är angelägen om att han får den såld. Begärt pris 120 000, verkar det som ett ok pris? Om någon är intreserad hör av er så kan jag förmedla kontakten. Hi Chaparral Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nfrma 0 Postad 18 Maj , 2008 Hej! Fjord köpe upp Herwa i början av 70 talet. De döpte om Herwa 23 till Fjord 23. Båten är 7 m lång och 2,40 m bred, djupgående 0,80 m. Vikt ca 1100-1300 kg beroende på vad det sitter för motor i den, barlast osv. Vanligast sitter en md 2, 11 el likanade i dem. Priset? Ja det beror på skick och motor. För 120.000 ska denna båt vara i mkt gott skick och med en bra motor! Låter lile mycket, men som sagt en nyare motor i så.... Har du bilder? MVH/Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gibson55 0 Postad 20 Maj , 2008 Hej Nej jag har inga bilder, men det går väl att ordna. Det sitter väl en 3 cyl. diesel i. Såg en Albin skylt fastskruvad i båten, är det motorn tro? /CN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nfrma 0 Postad 21 Maj , 2008 Jo det är nog möjligt att det är en Albin. Kan också vara en md3, 17...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 21 Maj , 2008 Hej Bra lag du håller på. Samma här. Angående Fjord 23 är 120' för mycket om inte det sitter en ny motor i snipan. Bifogar länk till en norsk försäljning på denna båttyp, http://bat.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=641264. Observera att priserna på norska snipor är lägre, i vissa fall betydligt lägre än här i Sverige, varvid jämförelser inte är aktuellt. Så har det varit de senaste 10 åren. Var ligger båtskjulet du kommer att läggarabarber på? Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gibson55 0 Postad 21 Maj , 2008 På Heden. CN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser