Gå till innehåll
lördag 23 november 2024
Philos

Reklamation på min nyköpta Uttern DC, Och hur behandlingen av detta går till.

Rekommendera Poster

Nej du Colley,

Jag fick inte ngn ny båt av Uttern. Åkte det lilla som vart kvar av förra sommaren i D66:an. Är ju när det väl är i ordning en jätte trevlig båt (var ju aldrig det detta handlade om).

Har ju vart lite ombytlig och bytt båt till nästan varje säsong de senaste åren. Började bara sakna alla fiske och bad/vattenskid svängarna som dock inte Uttern D66 passar så värst bra till.

Och även om båten till sist vart färdig och klar till 100%, så kändes beslutet inte så svårt att köra på ngt nytt till denna säsong.  Bytte till nya Buster XXL, som passar som handen i handsken till det jag saknat. Mycket välgenomtänkt och proffsig båt av Buster. Och virveln i tanken är ngt mindre än med en Verado-250 i häcken. Men Jä*lar vad D66:an gick,  50 och tok-acceleration.

Ha det gott/ P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utan att ha orkat läsa igenom allt så tänker jag inte köpa en Uttern någonsin..

Glad att du är nöjd med Buster XXL, har en X själv och har kollat med ett lite avundsjukt öga på XXL :) Så mycket mera båt, med bla glasrutor istället för dessa usla plexirutor som alla från XL och mindre har. Återförsäljarna är långt i från perfekta iaf här i Finland. Dom monterade utrustning(plotter, framdörr, dynor) och motorn fel(för lågt) Vad har du för motor på den?

Senast ändrad av Mark77 | 07 augusti 2009 | 20:07

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blir ju nu lite off topic Glad från det tråden startades ang.*smile*... 

Well Mark77, Blev Yamaha F150, mer fick man inte hänga på enl rekomendationen. Utan att sticka ut näsan för långt, Skulle detta skrov klara 175-200 utan problem. Men valde att följa det rekomenderade som sagt.  Trött, om man jämför med Uttern och Verado 250. Men känns som ngt jag kan leva med iaf. 

Båten i sig, är precis som du säger rejäl. Riktiga glasrutor, smidigt Kapel med förvaring, låsbart jalusi att dra ner över utrustning, välgenomtänkt med stora steg baktill samt massor av stuvutrymme för allt som skall med. Gillar även dämpade stolar som orginal (var det inte ens i Uttern D:66,, nära nog skam. På en båt för över en halv mille) Valde även till soldynan med platta, som fungerar kanon. Sällan vart så nöjd med en båt efter sommarens turer som med denna. Får nog hänga med bra många år nu *tror jag*

För att inte göra för mkt reklam, Är ju det lackade skrovet, hmm, ganska känsligt. samt Yamaha körfakta utförd med nerförsbacke och hemlängtan på XXL. Saknas även kopp-hållare på förarsidan. Men nu är det småååå små grejor att irritera sig på Flört. Inte ngr Uttern fasoner precis.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, tack för det, går ibland Off Topic i diskussioner, ursäkta det. Kanske vi kan starta en ny tråd om Buster istället ?

Och jo, lacken är känslig, trodde inte först att den var det så nu har jag endel skavanker på den, inte trevligt alls..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...